Cum se face o animaţie – aflaţi la atelierele pentru copii de la Anim’est

de Cristina Grigore în 10 Oct 2016
Stop motion, „pixilation” sau cut-out - în culisele animaţiei, alături de cei mici

O saptămână plină de filme de animaţie pentru toate vârstele se află în desfăşurare, însă, printre numeroasele titluri din programul celei de-a 11-a ediţii Anim’est - printre care Kubo şi lăuta magică, cea mai recentă realizare a studiourilor Laika, despre care puteţi citi aici – cei mai mici dintre spectatori pot afla şi cum se realizează o animaţie, graţie unor tehnici populare în domeniu şi uşor de reprodus cu echipament minim. Am participat alături de fiica mea de 9 ani la atelierul de stop-motion condus de regizorul şi animatorul Serghei Chiviriga, iar după cateva ore de modelat figurine şi decoruri, povestea ei a prins viaţă sub obiectivul camerei şi cu ajutorul unui program specific.

Extrem de dedicaţi s-au arătat toţi participanţii la workshop, care a trebuit să gândească o scurtă scenă - storyline-ul; ceea ce urma să se întâmple, cu accentul pe dinamica scenei şi pe modul în care urma să se încheie aceasta – au creat personajele şi le-au mişcat apoi, puţin cate puţin, pentru a lăsa camera să surprindă fiecare cadru din mişcarea acestora.

Entuziasmul participanţilor şi sfaturile profesorilor au rostogolit pe planşă o mulţime de pisici (s-a păstrat tematica de anul acesta a festivalului), care au minunat la final pe toată lumea: simpaticele figurine au alergat în fel şi chip după şoricei, au dărâmat brazi de Crăciun şi au eliminat obstacole, totul pentru a-i ferici pe micii lor creatori. Fiecare a putut constata cât de frumos, dar şi cât de migălos este lucrul cu personajele. Plastilina le-a oferit şansa să îşi demonstreze şi mai bine abilităţile creative, iar de partea tehnică (poziţionarea în cadru, sharf-ul camerei, lumini şi ale setări ale programului de animaţie) s-au ocupat specialiştii.

Stop motion-ul – întâlnit în producţii ca Wallace & Gromit, Coraline, Corpse Bride, Paranorman, The Boxtrolls – este o tehnică de animaţie obţinută prin fotografierea cadru cu cadru a unor obiecte reale, manipulate în așa fel încât să creeze iluzia de mișcare atunci când imaginile sunt rulate ca o secvență continuă.

Încă două tehnici de animaţie aşteaptă să fie descoperite de către copiii de 8-12 ani – pe 11 şi 12 octombrie Ana Dobrescu îi aşteaptă la Atelierul de pixilation, iar între 13 şi 16 octombrie Ion Aramă ţine Atelierul de cut-out (hârtie). Acestea vor avea loc la Centrul CINETic (Str. Tudor Arghezi 3B) în fiecare zi a festivalului (7-16 octombrie) între orele 15:00-18:00. Înscrierile se fac pe adresa de mail ana@animest.ro, unde părinţii trebuie să specifice numele şi vârsta copilului, data atelierului la care acesta vrea să participe. Pentru participare este indicată şi trimiterea unei fotografii cu un desen sau un colaj cu o pisică.

O serie de ateliere le sunt rezervate şi celor mai mici dintre iubitorii de animaţie (3-8 ani), cât şi adolescenţilor. Aflaţi despre ele pe site-ul evenimentului.

Iată una dintre animaţiile realizate în week-end, în cadrul atelierului de stop motion (audio credit bensound.com).

 

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells