Familie de-a gata: emoţionanta şi amuzanta aventură a părinţilor

de Ştefan Dobroiu în 17 Ian 2019
Dramedia lui Sean Anders (Sex Drive), o odă asistenţei parentale

Promovat ca o comedie, filmul cu Mark Wahlberg şi Rose Byrne în rolurile a doi soţi care devin asistenţi parentali pentru trei copii latinoamericani, este mai degrabă o dramedie şi funcţionează mai bine nu când încearcă să amuze, ci când discută despre dificultatea de a fi părinte, despre comunicarea între generaţii şi covârşitoarea importanţă a exemplului. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la Familie de-a gata/Instant Family, film inspirat din evenimente petrecute în realitate şi care se lansează vineri în cinematografele din întreaga ţară.

După o furtunoasă discuţie despre un viitor în care ar trebui să fie înconjuraţi de copii, soţii Pete (Wahlberg) şi Ellie (Byrne) încep să cocheteze cu ideea de a deveni asistenţi parentali. Nu altruismul îi împinge, ci dorinţa de "a-şi face mâna" cu parenting-ul şi nevoia de a umple un gol în relaţia lor. Dar în urma unui concurs de împrejurări, cuplul aduce acasă nu unul, ci trei copii părăsiţi de mama lor toxicomană: independenta adolescentă Lizzy (Isabella Moner) şi fraţii ei mai mici, împiedicatul Juan (Gustavo Quiroz) şi sălbatica Lita (Julianna Gamiz). Pete şi Ellie sunt catapultaţi astfel într-o lume a haosului, fiind nevoiţi să înfrunte deodată variatele probleme specifice tuturor celor trei complicate vârste ale copilăriei.

Filmul pare a fi gândit să amuze şi, fii fără grijă, scenariul oferă suficiente situaţii trăsnite şi accidente hilare gata să-i facă pe părinţi să-şi aducă aminte de păţaniile din propria familie şi pe cei care încă ezită să se arunce în această mare aventură a vieţii să o mai amâne un pic, poate un deceniu-două. Din acest punct de vedere, Familie de-a gata nu este mai mult decât o colecţie de gaguri, eficientă, dar şi previzibilă şi repetitivă.

Filmul îşi dovedeşte adevărata valoare (în stilul edulcorat al Hollywood-ului, ce-i drept) explorând drama copiilor părăsiţi de părinţii naturali şi nevoiţi să se adapteze în alte cămine. Povestea este inspirată de experienţele personale (probabil înfrumuţesate) ale regizorului şi scenaristului Sean Anders şi reuşeşte cumva să ne determine pe noi, cei care mergem la cinema pentru două ore de relaxare la o comedie, să ne gândim şi la cei mai puţin norocoşi şi, mai ales, la cei mai vulnerabili dintre noi. Da, Familie de-a gata explorează subiectul în condiţii de laborator, iar cei trei copii "fac frumos" până la happy-end, dar nu e deloc greu să mergi mai departe cu gândul şi să te întrebi ce se întâmplă cu aceşti copii nedoriţi, a căror unică vină este că sunt copiii unor părinţi iresponsabili, într-o ţară mult mai puţin prietenoasă cu cei neajutoraţi, precum România.

Familie de-a gata vorbeşte eficient şi despre comunicare, despre răbdare, despre adaptarea la o altă mentalitate. Vorbeşte despre confortul psihologic şi despre extrem de dificila încercare de a face un adolescent, care se crede şi chiar se vrea neînţeles, să-şi deschidă inima şi să spună ce are pe suflet. Din oferta actuală a cinematografelor, probabil că nu este un film care să invite la o mai bună comunicare între generaţii decât această comedie, prin urmare te invităm să-i treci cu vederea clişeele şi reţeta evidentă şi să-i dai o şansă la cinema.

Exploreaza subiecte similare:

Mark Wahlberg, Rose Byrne, Sean Anders, Sex Drive, Instant Family

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells