Netflix întrece Disney în topul megacorporaţiilor din industria entertainment-ului

de Ştefan Dobroiu în 17 Apr 2020
„A fost nevoie doar de o pandemie” pentru a reuşi acest lucru, scrie Slashfilm

În orice situaţie neobişnuită există învinşi şi învingători. Criza globală declanşată de epidemia coronavirus a dus la o răsturnare de poziţii în topul celor mai mari nume din industria entertainment-ului, răsturnare la care analiştii nu s-ar fi aşteptat, în condiţii normale, să se petreacă prea curând: Netflix a detronat Disney. Adică o companie de care acum zece ani nici nu auzisem a reuşit să întreacă cel mai influent imperiu creativ de pe glob.

Cu jumătate de glob în izolare la domiciliu, era de aşteptat ca Netflix să aibă imens de câştigat de pe urma pandemiei, iar valoarea sa pe piaţă să crească. Şi chiar dacă lansarea platformei Disney+ a echilibrat în parte handicapul, megacorporaţia Disney a fost mult prea lovită de închiderea parcurilor de distracţie şi de amânarea celor mai aşteptate premiere ale sale pentru a putea face faţă popularităţii crescânde a Netflix, platforma care lansează zeci şi zeci de noi titluri în fiecare lună.

Citeşte despre cele mai interesante nouă filme şi seriale lansate pe Netflix în aprilie.

O analiză financiară Variety, citată de Slashfilm, anunţă că valoarea netă a Netflix a urcat luna aceasta la 187,6 miliarde de dolari, întrecând cu un miliard totalul de 186,6 al Disney. Netflix a atins acest record miercuri, exact când Disney a suferit o scădere la bursă de 2,5%, în urma problemelor financiare cu care se confruntă grupul la nivel global.

Analiştii consideră că epidemia a ajutat din plin Netflix, care a înregistrat creşteri spectaculoase în absolut toate teritoriile unde este prezent pe glob şi unde populaţia s-a închis în case recurgând la cea mai facilă formă de divertisment, streaming-ul de filme şi seriale. În acelaşi timp, Disney a trebuit să închidă parcurile de distracţii, să amâne premierele celor mai aşteptate blockbustere ale sale şi să vadă cum vânzările la miile de produse inspirate din francizele sale populare au scăzut dramatic în favoarea achiziţiilor de bunuri esenţiale.

Să fie această răsturnare de poziţii una de conjunctură? În acest moment cu siguranţă da, dar lucrurile au toate şansele să nu se schimbe prea curând în viitor. Nevoit să se retragă în case mai multe luni la rând, publicul de cinema şi-a schimbat o dată pentru totdeauna aşteptările în ce priveşte divertismentul şi s-a adaptat la un nou mod de a-l consuma. Publicul va reveni cu siguranţă în sălile de cinema după sfârşitul epidemiei, dar asta nu înseamnă că lanţurile de cinematografe nu vor suferi pierderi majore. Dacă înainte de criză cinematografele cereau o exclusivitate de trei luni înainte ca un titlu să se lanseze în orice alt format, piaţa va forţa cu siguranţă o mai mare flexibilitate în viitor.

Dacă Disney are un portofoliu de titluri originale realizate de-a lungul unui întreg secol, să ne amintim că Netflix a început să includă astfel de titluri abia în februarie 2013, când lansa popularul House of Cards. Câteva luni mai târziu, în iulie, Netflix avea să lanseze prima sa producţie originală, Orange Is the New Black. Se întâmpla doar acum şapte ani şi jumătate. Au urmat titluri precum Daredevil, Sense8, Narcos, Master of None, Stranger Things, The Crown, fiecare devenind o referinţă în genul său.

Chiar dacă Disney se poate lăuda cu un portofoliu însutit mai bogat decât Netflix, flexibilitatea modelului de business al companiei mai tinere este în prezent mult mai pe gustul populaţiei obişnuite acum cu achiziţiile şi entertainment-ul online. Indiferent cât de rapidă va fi redresarea pieţei după relaxarea crizei, sunt puţine şanse ca Disney să revină în vârf fără să-şi schimbe drastic strategia.

Sursa foto: Slashfilm.com

Exploreaza subiecte similare:

House of Cards, Orange Is the New Black, Daredevil, Master of None, Sense8, Narcos, The Crown, Stranger Things

Alte știri din cinema

Ménage-à-trois în filme. De la Jules et Jim, la Challengers

Challengers, nerecomandat sub 15 ani, se bazează foarte mult pe chimia dintre cei trei actori principali

5 informații interesante despre Baby Reindeer

Noua producție originală Netflix, Baby Reindeer, a fost lansată pe 11 aprilie și se bucură de o popularitate uriașă în rândul criticilor și cinefililor.

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Părerea ta

Spune-ţi părerea
blackmore pe 18 aprilie 2020 01:15
Inca un lucru bun facut de carcalac nu mai ies filme cu supereroi , in schimbproductiile netflix sunt aproape toate bune , multe excelente, cateva capodopere , pe cand Disney de cand s-a apucat de supereroi a scos doar basini cu stropi.
Phantom_sub pe 22 aprilie 2020 10:00
Ies şi au ieşit atât filme cu super eroi cât şi filme originale. Nu trebuie să existe gândirea asta ori aia, pot fi ambele genuri, doar că românul e cârcotaş de fel.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells