Reparându-i pe cei vii: tonul unui documentar, imagini de o frumuseţe tăcută

de Gloria Sauciuc în 21 Nov 2017
Filmul cu Anne Dorval, Emmanuelle Seigner, Tahar Rahim rulează pe marile noastre ecrane

Filmul lui Katell Quillévéré se înscrie în categoria filmelor despre spitale şi medici, şi totuşi depăşeşte reţeta tipică a serialelor americane despre viaţa în secţiile de urgenţă. Filmul este lipsit de genul de emoţie care însoţeşte de obicei personajele ce depind de un transplant pentru a putea supravieţui: în schimb, are tonul aproape neutru al unui documentar, plus câteva imagini de o frumuseţe tăcută.

Câteva destine se întretaie: trei surferi adolescenţi aflaţi într-o escapadă matinală la malul oceanului, escapadă încheiată tragic; apoi destinul familiei unuia dintre băieți, aflat în moarte clinică; după care, o femeie relativ tânără, cu o boală cardiacă degenerativă, femeie aflată pe moarte; și, în sfârșit, o echipă de medici şi de asistente.

Scenele cu adolescenţii pe skate board ne-au amintit de filmele lui Gus van Sant.

O descătuşare de emoţii, mergând de la disperare la bucurie, era facilă. Regizoarea o evită: ochiul camerei este sincer şi calm, urmărind personajele de la distanţă mică - cadrele sunt strânse şi camera urmăreşte faţa sau mâinile medicului sau unui aparţinătorilor, într-un mod tăcut şi fără să judece.

Există ceva previzibil, şi rece, în film: regizoarea nu se joacă cu emoţiile publicului şi nu îşi judecă personajele - muzica subliniază unele scene critice, dar nu apariţiile şi intrările de personaje. De altfel, e de aşteptat ca în procedurile de transplant de organe de la decedaţi emoţiile necontrolate să nu fie încurajate.

Finalul este cunoscut de la început - ştim, sau putem intui deznodământul filmului, care este cel aşteptat - şi care totuşi nu este gândit ca un happy ending. În fond, o abordare ca aceasta este tipică naturii înseşi, care nu dă sentinţe: totul este un proces natural, fără eroi pozitivi şi fără eroi negativi.

Exploreaza subiecte similare:

Réparer les vivants

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells