Sharp Objects, lupta cu trecutul într-un sumbru Sud american

de Ştefan Dobroiu în 11 Iul 2018
Amy Adams, excelentă în rolul unei jurnaliste alcoolice ce investighează o serie de crime

După ce anul trecut regiza apreciata miniserie HBO Big Little Lies, canadianul Jean-Marc Vallée revine în atenţie cu un nou proiect sub aceeaşi egidă: Sharp Objects/Obiecte ascuţite. Cu o distribuţie extrem de bine aleasă, serialul combină investigaţia unor crime în serie cu dificila răfuială cu trecutul a protagonistei interpretate de Amy Adams. Rezultatul este pe cât de lent, pe atât de captivant şi neliniştitor, ajungând în acelaşi timp să comenteze relevant tarele Sudului american. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la serialul disponibil în România, cu începere de luni, pe canalul HBO.

La baza serialului se află romanul omonim scris de Gillian Flynn, mai cunoscută pentru cartea Gone Girl şi scenariul care a stat la baza ecranizării regizate cu succes de David Fincher. Ca în toate cele trei cărţi ale sale, Flynn combină şi aici răsturnările de situaţie specifice thriller-ului cu comentariul relevant despre problemele societăţii americane. În Sharp Objects, suspansul porneşte de la dispariţia unei fete din orăşelul sudic Wind Gap, dispariţie ce pune întregul oraş pe jar şi pentru că urmează unei alte dispariţii, ceea ce îndeamnă poliţia să bănuiască existenţa unui criminal în serie.

Explorăm iţeze cazului din punctul de vedere al jurnalistei Camille Preaker (Amy Adams), care este obligată de redactorul-şef de la ziarul ei să se întoarcă în Wind Gap, oraşul ei natal, pentru a scrie un reportaj despre investigaţie. Este clar de la început că pentru Camille, alcoolică şi probabil suferind de tulburări de personalitate, reîntoarcerea acasă este o decizie mai mult decât dificilă, lupta ei cu trecutul luând adesea faţa investigaţiei crimelor brutale care îi fac pe localnici să se baricadeze în case. De fapt avem parte de un dublu mister: unul din prezent, cel al dispariţiei, şi unul din trecut, care ne va dezvălui ce a determinat-o pe Camille să plece din Wind Gap şi să rupă complet legăturile cu familia.

Faptul că Sharp Objects este primul roman al lui Flynn şi faptul că acesta s-a bucurat de o popularitate nesemnificativă în comparaţie cu Gone Girl ajută foarte mult noua serie HBO pentru că aceasta schimbă tonul cărţii şi se transformă într-o sumbră frescă a Sudului american, al orăşelelor amorţite de caniculă, unde rasismul, homofobia, xenofobia, agresivitatea şi cultul armelor de foc sunt nişte constante. Crima şi venirea lui Camille sunt ca o rafală de vânt care mişcă din loc covorul imaculat sub care se ascund mormane de gunoaie putrede şi deschide uşile dulapurilor pline de schelete. Poziţia personajului, atât în interior cât şi în exterior, ne oferă un eficient punct de observaţie al unei societăţi în descompunere.

Este foarte posibil ca mulţi să-i reproşeze serialului ritmul prea lent, iar scenariului zgârcenia cu care dozează dezvăluirile. Şi, cum Camille îşi neagă trecutul, acesta revenindu-i în memorie în flashback-uri neliniştitoare abia după reîntoarcerea în Wind Gap, există şansa ca realitatea din aceste flashback-uri să fie complet denaturată. Asta face Sharp Objects să iasă din plutonul de thrillere făcute după reţetă la Hollywood şi să-l transforme într-unul care menţine curiozitatea la cote înalte, atmosfera apăsătoare împiedicându-te totuşi să vrei să vezi episod după episod.

Un mare plus al serialului este distribuţia. Pe lângă Adams, o vedem pe Patricia Clarkson în rolul histrionicei mame a protagonistei, Adora, gata de orice pentru a-şi proteja, cu iz de cadavru îmbălsămat, existenţa aparent perfectă din impozantul conac al familiei. Chris Messina îl interpretează pe detectivul Richard Willis, venit să investigheze cazul. În jurul lor, actori mai puţin cunoscuţi interpretează personaje puternice, pioni pe o vag respingătoare tablă de şah.

Exploreaza subiecte similare:

Sharp Objects, Big Little Lies, Jean-Marc Vallee, Amy Adams, Patricia Clarkson, Chris Messina, David Fincher, Gone Girl

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells