Spenser Confidential, un action lipsit de ambiţii, dar relaxant

de Ştefan Dobroiu în 12 Mar 2020
Mark Wahlberg şi Peter Berg, două noi nume mari intrate în echipa Netflix

Spenser Confidential, un action cu accente comice lansat pe platforma Netflix pe 6 martie, s-a aflat de-a lungul mai multor zile pe locul fruntaş în topul vizionărilor la noi în ţară. Nu ne-am mirat deloc, dat fiind potenţialul de relaxare al genului, dar şi popularitatea lui Mark Wahlberg. Iată ce ne-a plăcut nouă la acest film numai bun pentru două ore de amuzament în care nu vrei să-ţi pui prea mult mintea la contribuţie.

Wahlberg este Spenser, fost detectiv din Boston ajuns la închisoare după ce şi-a atacat un superior pe care îl bănuia de corupţie. După ce-şi ispăşeşte condamnarea de cinci ani, Spenser se bucură de prima zi de libertate, dar totul se dă peste cap atunci când victima sa este ucisă cu brutalitate. Poliţia rezolvă aproape instantaneu cazul, numai că lui Spenser i se pare extrem de suspectă identificarea ucigaşului, prin urmare decide să facă o investigaţie pe cont propriu. Evident, acest lucru se va dovedi mai dificil decât se aştepta, iar investigaţia sa îl va transforma într-o ţintă atât a răufăcătorilor, cât şi a foştilor săi colegi corupţi.

Ce surprinde la Spenser Confidential este că, în ciuda numelor mari ataşate producţiei, de la Mark Wahlberg şi regizorul Peter Berg la Alan Arkin, filmul este surprinzător de neoriginal. Practic, scenariul nu face altceva decât să reambaleze elemente pe care le-am văzut de o mie de ori în alte filme, de la prietenia cu suişuri şi coborâşuri dintre erou şi aghiotantul său Hawk (Winston Duke), la escapadele sexuale cu fosta iubită cu gură mare şi descoperirile din investigaţie.

Pentru unii, asta reprezintă fără îndoială un neajuns al filmului, dar pentru cei care nu vor decât să se relaxeze (şi eventual să stea cu un ochi şi pe telefon) în timp ce Mark Wahlberg este bătut crunt de gangsteri latinoamericani şi tăvălit prin praf de un dulău foarte hotărât să-şi apere curtea, Spenser Confidential poate fi o idee chiar bună. Filmul este lipsit de orice ambiţii şi de orice pretenţii că-şi va surprinde vreo clipă spectatorul.

Totul pare se întâmple într-o doară în Spenser Confidential şi chiar şi când eroii gonesc în ditamai tirul povestea pare cuprinsă de o surprinzătoare amorţeală. Probabil că acest aspect al filmului ar deveni cu totul deranjant dacă vizionarea ar implica şi plătirea a 25-35 de lei pe un bilet la cinema, dar acasă, în faţa televizorului, experienţa devine mai degrabă ataşantă, ca vizionarea unui film pe care l-ai mai văzut de nenumărate ori şi, deşi îi ştii pe de rost fiecare replică şi întorsătură de situaţie, încă te captivează şi te implică.

În acelaşi timp este îngrijorător şi neaşteptat faptul că publicul pare să nu mai simtă nevoia de surprize în timpul vizionării unui film. Acest comentariu vine şi în contextul succesului fenomenal al lui The Lion King, lansat anul trecut în versiune live action şi atât de gustat de public încât a ajuns la încasări globale de 1,65 de miliarde de dolari, deşi filmul reia practic scenă cu scenă animaţia originală, neoferind nicio surpriză.

Exploreaza subiecte similare:

Mark Wahlberg, Peter Berg, Winston Duke, Alan Arkin, Spenser Confidential

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
spartacus pe 12 martie 2020 18:36
L-am vazut zilele trecute: film de duzină.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells