Winchester: Casa spiritelor, un horror cerebral şi reţinut

de Gloria Sauciuc în 19 Feb 2018
Armelor de foc marca Winchester - elementul comun al spiritelor care bântuie casa din film, al averii familiei şi mai ales latura nefastă a civilizaţiei Statelor Unite

E greu pentru un horror să inoveze iar Winchester are de depăşit acest obstacol. Publicul va avea parte de jump-scares, o casă bântuită, posedaţi, dar mai ales un comentariu la adresa armelor de foc.

Dacă monştri descărnaţi care apar din întuneric sunt un loc comun al filmelor de groază și apar și aici, mai sinistră e reputaţia armelor de foc marca Winchester, elementul comun al spiritelor care bântuie casa din film, al averii familiei şi mai ales latura nefastă a civilizaţiei Statelor Unite: crimele cu arme de foc. Momentul premierei filmului este o coincidenţă tristă cu masacrul din Florida, în care uşurinţa de a obţine arme de foc a făcut posibilă tragedia.

Winchester încearcă să fie un horror cerebral şi reţinut. Reușește să aducă pe ecran poate cea mai sinistră casă dintre toate câte au făcut subiectul vreunui horror. Sentimentul angoasant pentru spectator începe chiar dinainte de a intra în casă. Din exterior, conacul nu e o paragină rămasă de prin războiul de secesiune: este o clădire elegantă, chiar dacă labirintică, una construită de personajul real al doamnei Sarah Winchester şi care este păstrată şi astăzi (paradoxal, casa îngrijită are un aer mult mai înspăimântător decât conacele părăginite). La ordinele proprietarei, echipe de muncitori construiesc sau modifică zi și noapte o clădire impozantă de șapte etaje și sute de camere care, pentru străini, arată ca un monument monstruos fondat pe nebunia unei femei îndurerate. Regizorii Michael și Peter Spierig ne oferă o panoramă a casei și imagini de deasupra pentru a înțelege amploarea lucrărilor și viermuiala ce caracterizează locul. Dar, odată intrați în casă, descoperim un soi de bârlog labirintic.

Senzația de sufocare e dată de cadrele strânse preferate de frații regizori. Angoasa, pe de altă parte, e dată de faptul că rareori vezi extremitățile camerelor unde are loc acțiunea. Helen Mirren conturează un personaj interesant, mult mai profund - şi aparent mai raţional - decât personajul real şi decât prima impresie pe care o trezeşte.

Se pare că Sarah nu construiește pentru ea, pentru urmașii ei sau pentru doctorul Eric Price (Jason Clarke) venit să-i evalueze sănătatea mintală. Construiește o închisoare sau, după caz, un azil pentru fantomele celor care au fost răpuși de armele Winchester...

Exploreaza subiecte similare:

Winchester, Helen Mirren, Jason Clarke, Peter Spierig

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells