Cronică

  • Tensiuni şi respingeri: Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă

    26.06.2018 Articol Tensiuni şi respingeri: Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă La mai bine de un deceniu de la Legături bolnăvicioase, în care regizorul Tudor Giurgiu explora foarte timid o poveste de dragoste lesbiană, L-ul din LGBT are parte de o "reparaţie" cinematografică în Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă, un film cu buget mic despre relaţia dintre două personaje feminine. Recomandat de noutatea sa tematică şi de interpretările foarte bune, Câteva conversaţii suferă din cauza unui final neconvingător, dar este cât se poate de vizionabil la cinema. Într-un cinema în care personajele principale feminine sunt supărător de rare, Câteva conversaţii înclină abrupt balanţa în cealaltă direcţie, surghiunind masculinul în doar câteva scene şi la periferia cadrului. Acesta se umple cu cele două eroine interpretate de Si... citeşte
  • Ocean's 8: între rutină, artificial şi sofisticare

    21.06.2018 Articol Ocean's 8: între rutină, artificial şi sofisticare După o echipă feminină Ghostbusters şi în aşteptarea celei The Expendables, iată că avem parte de una de hoţomance. Continuare a francizei Ocean's, lansată de Steven Soderbergh în 2001, Ocean's 8 ne-o prezintă pe Debbie (Sandra Bullock), sora personajului interpretat de George Clooney în primele trei filme, şi încercarea ei de a pune mâna pe un colier în valoare de 150 de milioane de dolari. Premiera se bazează pe pedigree-ul distribuţiei pentru a compensa scenariul familiar şi insipid. Subiectul nu mai are nevoie de nicio prezentare: ştii cum începe, cum se termină şi din păcate nici partea din mijloc nu s-ar spune că oferă mari surprize. Ocean's 8 este ca o reprezentaţie de balet pe care ai văzut-o de nenumărate ori: îi cunoşti fiecare mişcare, prin urmar... citeşte
  • Moştenire diabolică: atmosferă angoasantă și oroare

    20.06.2018 Articol Moştenire diabolică: atmosferă angoasantă și oroare Producţia urmareşte viaţa lui Annie (Toni Collette) care începe să descopere după moartea mamei sale o serie de secrete întunecate ce ajung să afecteze armonia întregii sale familii. Cu cât află mai multe, cu atât toţi membrii devin mai prinşi fără scăpare într-un sinistru plan al unei entități din Iad. Filmul debutează într-un context cât se poate de firesc şi uman - Annie Graham (Toni Collette) și familia ei o conduc pe ultimul drum pe veterana familiei. Principiul de a porni de la normalitate pentru ca mai apoi să aibă loc dezlănţuirea elementelor horror e oarecum subminat imediat. Mezina familiei, Charlie Graham (Milly Shapiro), suferă de o diformitate a feței. Apoi descoperim că Annie însăși este o mamă cu un anumit grad de ciudățenie - e somnambu... citeşte
  • Cloak & Dagger, un nou serial Marvel pentru adolescenţi

    19.06.2018 Articol Cloak & Dagger, un nou serial Marvel pentru adolescenţi După ce anul trecut a fost lansat Runaways (cronica noastră nu foarte entuziastă, aici), iată că a venit vremrea lui Cloak , o nouă producţie Marvel destinată adolescenţilor. Difuzat în SUA pe canalul TV Freeform (fostul ABC Family), serialul se bazează pe escapadele ieşite din comun a doi supereroi mai puţin cunoscuţi, dar cu o lungă carieră în benzile desenate, după ce au debutat în 1982 într-o aventură a lui Spider-Man. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la această producţie lansată pe 7 iunie şi ajunsă deja la al treilea episod. În centrul atenţiei sunt Tandy Bowen (Olivia Holt) şi Tyrone Johnson (Aubrey Joseph), doi adolescenţi din clase sociale diferite din New Orleans. După ce supravieţuiesc în copilărie unei catastrofe ecologice provocat... citeşte
  • Cronică. Iubindu-l pe Pablo, urându-l pe Escobar

    15.06.2018 Articol Cronică. Iubindu-l pe Pablo, urându-l pe Escobar Subiectul carismaticului traficant de droguri din anii `80 Pablo Escobar nu a fost nici pe departe uitat în ultima vreme, desigur datorită serialului Narcos de la Netflix, dar acum revine în atenţie odată cu ecranizarea Loving Pablo, în premieră pe marile noastre ecrane, film ce s-a lansat anul trecut în cadrul Festivalului de la Veneţia. Un mare atu al filmului îl reprezintă cuplul popular format din soţii Javier Bardem şi Penelope Cruz, în rolurile principale. Filmul este relatat prin ochii iubitei lui Escobar, jurnalista şi prezentatoarea TV Virginia Vallejo, pe a cărei carte omonimă se şi bazează scenariul, femeia pe care traficantul a învestit-o cu titlul de „biograful” lui. Personajul Virginiei Vallejo, jucat de Penélope Cruz, demonstrează o naivitate ieş... citeşte
  • Dovlatov: captivi în marea îngheţată a non-valorii

    13.06.2018 Articol Dovlatov: captivi în marea îngheţată a non-valorii În februarie filmul biografic Dovlatov primea Ursul de Argint pentru Contribuţie tehnică deosebită la festivalul de la Berlin, iar acum câteva săptămâni putea fi văzut pentru prima oară în România în selecţia festivalului Transilvania. Un film dificil, destinat cinefililor, dar şi amatorilor demersurilor de recuperare ale istoriei, Dovlatov ne arată extrem de sugestiv cum comunismul şi valorile sale absurde sufocau creativitatea şi originalitatea. În faţa acestui "îngheţ", artiştii au reacţii mai mult decât variate. În centrul atenţiei este Serghei Dovlatov (interpretat de actorul sârb Milan Maric), iar acţiunea are loc de-a lungul a şase zile din 1971. Membru al tinerei generaţii de scriitori din Leningrad, Dovlatov este conştient că dacă nu e publicat nu... citeşte
  • Jupiter's Moon, un tulburător film despre credință

    12.06.2018 Articol Jupiter's Moon, un tulburător film despre credință După ce lua în 2014 premiul Un Certain Regard pentru White God, regizorul maghiar Kornél Mundruczó revenea la Cannes în 2017, în principala secțiune competițională cu Jupiter's Moon, care începe ca un film despre imigranți și se relevă până la final a fi un film tulburător despre credință. „Filmul este despre refugiați, dar şi despre o căutare a lui Dumnezeu, în sensul că trebuie să recunoaștem că întâlnim uneori lucruri absolute sau misterioase. Personajul Aryan este, în realitate, o materializare: o figură christică în corpul unui refugiat, care ar putea fi un înger. Miracolele nu apar niciodată când le așteptăm și poate că nu le folosim niciodată așa cum ar trebui”, declara regizorul. Un film care ne atrage atenția, prin vocea doctorului S... citeşte
  • Jurassic World: Un regat în ruină, intens, dar prea familiar şi previzibil

    07.06.2018 Articol Jurassic World: Un regat în ruină, intens, dar prea familiar şi previzibil La trei ani de la succesul global al lui Jurassic World, iată că ne reîntoarcem, pentru ceva vreme, pe Isla Nublar. Unul din atuurile sequelului denumit pompos Jurassic World: Fallen Kingdom este faptul că în a doua jumătate oferă o schimbare de locaţie, dar asta nu înseamnă deloc că filmul nu reciclează omagial momente importante din trecutul francizei. Senzaţia de familiar este supărătoare, dar noii dinozauri, efectele speciale şi atenţia pentru detalii oferă momente suficient de intense ca să nu-ţi pară rău că ai dat banii pe bilet. Au trecut trei ani de la distrugerea Jurassic World de pe Isla Nublar, iar acum dinozaurii hălăduiesc liberi în parcul în ruină. Faptul că un vulcan de pe insulă ameninţă cu a doua extincţie a impresionantelor creaturi o face... citeşte
  • The Florida Project, o poveste cu valențe universale

    07.06.2018 Articol The Florida Project, o poveste cu valențe universale După ce filma cu telefonul mobil Tangerine, selectat la Sundance, regizorul american Sean Baker trece la peliculă de 35 mm cu noul său film, Florida Project, acum pe marile noastre ecrane. Filmul a primit nenumărate premii anul trecut. Un Cinéma vérité în culori vii, Florida Project este o odă adusă copilăriei şi o deconstruire a visul american, în acelaşi timp. Subiecţii lui sunt o mamă foarte tânără, Halley (Bria Vinaite, debutantă) şi fetiţa ei, care locuiesc într-un motel ieftin, destinat, de fapt, turiştilor. Motelul, ce adăposteşte mai multe familii aflate la limita subzistenţei, este la câteva sute de metri de un spectaculos parc tematic Disney. Lumea copilăriei văzute prin ochii fetiţei de şase ani Moonee (Brooklynn Prince, la primul rol principal) p... citeşte
  • Taxi 5, distractiv și ireverențios

    07.06.2018 Articol Taxi 5, distractiv și ireverențios La doi ani distanță de succesul avut cu comedia trăsnită Pattaya, urmărită numai în Franța de 2 milioane de spectatori, Franck Gastambide repune în mișcare echipa care l-a făcut celebru, abordând o saga de calibru - Taxi, pentru cea de-a cincea parte a francizei, în triplă calitate - de actor, regizor și scenarist. Comedia reușește să provoace hohote de râs, datorită gagurilor și umorului de situație, în pofida unor greșeli de... fabricație. Urmăririle de mașini amintesc de o altă franciză celebră, Fast and Furious, pe care filmul o pastișează dar față de care Taxi 5 nu coboară miza (de altfel, Gastambide seamănă cu Vin Diesel). Zece ani s-au scurs de la cea de-a patra parte a francizei Taxi, franciză ce a adunat între 1998 și 2007 peste 27 de milioa... citeşte
  • Vinovatul: teroarea de la celălalt capăt al firului

    27.05.2018 Articol Vinovatul: teroarea de la celălalt capăt al firului Hollywood-ul ne-a spălat creierul şi ne-a făcut să credem că thrillerul este un film plin de efecte speciale şi acţiune. Iată că regizorul debutant Gustav Möller ne arată în Vinovatul/The Guilty că de fapt esenţa genului nu sunt mijloacele pe care acesta le foloseşte, ci efectul pe care acţiunea de pe ecran îl are asupra spectatorului: cu mijloace mai mult decât minimaliste, acest film danez reuşeşte să-şi captiveze publicul şi să-l ţină în priză până la final. Filmul este proiectat la TIFF 2018 în competiţia oficială. Practic, întreaga acţiune are loc în acelaşi spaţiu, biroul angajaţilor sistemului pentru apeluri de urgenţă danez. Cu o cască minimalistă pe cap, aceştia stau pe scaun şi răspund apelurilor urgente. Unele sunt rizibile, altele ... citeşte
  • Operaţiunea Ham-Ham. Faceți cunoștință cu rottweiler-ul pontos Max

    27.05.2018 Articol Operaţiunea Ham-Ham. Faceți cunoștință cu rottweiler-ul pontos Max Operaţiunea Ham-Ham, cu un rottweiler cinic și pontos pe post de polițist și colegul uman al acestuia, mai nătâng și impiedicat, amuză prin dialogurile spumoase, ce vor fi pe placul adulților. Defilări cu căini de expoziție vor încânta copiii și iubitorii de animale deopotrivă iar misiunea de salvare a unui urs panda se soldează cu destule peripeții ca să nu plictisească spectatorul. Cunoscut pentru producțiile de succes „Scooby Doo”, „Strumpfii”, „Beverly Hills Chihuahua”, regizorul Raja Gosnell a ecranizat scenariul semnat de Max Botkin şi Mark Hyman, acceptând provocarea de a crea o comedie live action în contextul în care majoritatea filmelor actuale de familie sunt animate. Rottweiler-ul Max, „angajat” la Poliţia din New York, împreună cu ag... citeşte
  • Foxtrot: un emoţionant şi devastator manifest anti-război

    26.05.2018 Articol Foxtrot: un emoţionant şi devastator manifest anti-război 3000 de spectatori au urmărit aseară excelentul Foxtrot, în regia lui Samuel Maoz, după gala de deschidere a celei de-a 17-a ediţii a festivalului Transilvania. Dacă nu ai reuşit să te afli printre cei 3000 şi vrei să urmăreşti această emoţionantă dramă anti-război, există un motiv de bucurie: filmul se lansează în întreaga ţară pe 8 iunie. Într-o lume în care informaţiile şi imaginile atroce din zonele de conflict de pe glob asaltează programele de ştiri, Foxtrot pune punctul pe i, motiv pentru care reputatul regizor Samuel Maoz şi-a urcat în cap autorităţile din ţara de baştină. Iată mai jos de ce. În primul cadru al filmului o vedem pe Dafna (Sarah Adler) răspunzând la uşa apartamentului. Este de ajuns ca femeia să arunce o singură privire sold... citeşte
  • Solo: A Star Wars Story, între "hm" şi "wow" prin "Galaxia Sălbatică"

    24.05.2018 Articol Solo: A Star Wars Story, între "hm" şi "wow" prin "Galaxia Sălbatică" Oare a avut Mark Hamill dreptate să acuze studiourile Disney de lăcomie când a comentat că Solo: A Star Wars Story se lansează mult prea curând după Ultimii Jedi? Nu există îndoială că, dincolo de discursurile ce ridică în slăvi spectacolul şi creativitatea, scopul studiourilor este să facă bani. Dar este pregătit publicul pentru o nouă aventură Stars Wars la fiecare cinci luni? Şi este Solo cel mai potrivit film să convingă fanii francizei că în loc de "puţin şi bun" ar trebui să fie "mult şi aşa şi-aşa"? Iată mai jos meritele premierei de vineri, dar şi motivele pentru care filmul a fost întâmpinat cu neaşteptată răceală de fani: un rating de doar 5,9 pe imdb, 28% dintre votanţi apreciind Solo cu nota 1. O poveste a originilor lui Han Solo a fost ... citeşte
  • Clubul femeilor dezlănţuite: invitaţie la carpe diem

    23.05.2018 Articol Clubul femeilor dezlănţuite: invitaţie la carpe diem Filmele pentru publicul de vârsta a treia sunt atât de rare, încât nu le putem primi decât cu entuziasm, în ciuda tuturor beteşugurilor. Chiar dacă pare destinată seniorilor, comedia Book Club/Clubul femeilor dezlănţuite poate să distreze spectatorii de toate vârstele şi să-i energizeze cu un mesaj pe cât de clişeic, pe atât de benefic: niciodată nu e prea târziu (sau prea devreme) să te bucuri de viaţă. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la comedia lui Bill Holderman. Avem de-a face cu patru prietene de vârste 65+, una mai albă, mai bogată şi mai de succes decât cealaltă. Lucrul care l-a sudat prietenia timp de mai bine de patru decenii este faptul că în fiecare lună citesc o carte şi se întâlnesc apoi să o discute. Dacă de obicei titlurile alese su... citeşte
  • Deadpool 2, mai obraznic şi mai obscen

    22.05.2018 Articol Deadpool 2, mai obraznic şi mai obscen Primul Deadpool, lansat în 2016, schimba definitiv fața benzilor desenate, adresându-se unui public mai matur, pregătit pentru un film cu supereroi nerecomandat minorilor sub 15 ani, pentru obrăznicia protagonistului, obscenități, ironie şi bufonerii. Totodată, „Deadpool” reinventa comedia de acţiune. Filmul a fost nominalizat la Globul de Aur la categoria „Comedie sau musical” iar Ryan Reynolds, la categoria „Cel mai bun actor”. Deadpool devedea, așadar, primul film de acţiune cu super-eroi care primea o nominalizare la Globul de Aur la categoria „Comedie sau musical”. Filmul a primit, de asemenea, o nominalizare la Writers Guild of America, la categoria „Cel mai bun scenariu adaptat” şi o nominalizare la Premiul PGA pentru „Cel mai bun film”. Mai puţ... citeşte
  • Custodie, un thriller dramatic

    21.05.2018 Articol Custodie, un thriller dramatic Xavier Legrand, regizorul francez nominalizat la Oscar în 2014 pentru scurtmetrajul Avant que de tout perdre, ne propune o dramă cu multe momente de tensiune odată cu filmul Custodie, primul său lungmetraj, acum și în cinematografele din România. Cu ecouri din Kramer contre Kramer și Shining, marele atu al filmului este că îl face pe spectator să oscileze între părți, în efortul de a depista cine spune adevărul. „Părțile” sunt Miriam Besson (Léa Drucker) și Antoine Besson (Denis Ménochet). Cuplul Besson divorțează şi, în consecinţă, ajunge să îşi dispute copiii - un băiat minor şi o fată, ce urmează să îşi serbeze majoratul. Pentru a-și proteja fiul de tatăl pe care îl acuză de violență, Miriam cere custodie exclusivă. Judecătorul care se oc... citeşte
  • „Albastru şi roșu, în proporţii egale”, despre altfel de (super)eroi

    17.05.2018 Articol „Albastru şi roșu, în proporţii egale”, despre altfel de (super)eroi România a fost reprezentată în secţiunea Cinéfondation a Cannes Film Festival de filmul Georgianei Moldoveanu, „Albastru şi roșu, în proporţii egale” (Equally Red and Blue), realizat în cadrul UNATC I.L. Caragiale București. Scurtmetrajul a avut miercuri premiera mondială la Cannes, alături de celelalte din competiția studențească, propunând o poveste puternică, despre „un gest total îndreptat către celălalt”, cum însăși regizoarea îl definește. Filmul a fost selecționat alături de alte 20 de scurtmetraje din 2400 de producții din toată lumea, dar nu se regăsește în palmaresul anunțat joi, 17 mai. Filmul depășește stilistica „Noului Val”, propunând o poveste în care narațiunea clasică e „spartă” la un moment dat de o ieșire în ... citeşte
  • Amnezie cu surprize: visul american este (încă) perfect posibil

    12.05.2018 Articol Amnezie cu surprize: visul american este (încă) perfect posibil O interpretare destul de fidelă a filmului din 1987, cu Goldie Hawn şi Kurt Russell, Amnezie cu surprize aduce cam aceeaşi perspectivă a originalului, cu diferenţa majoră că bărbatul este bogătaşul râzgăiat iar femeia este omul de rând, care îi dă primului o lecţie de viaţă. Schimbarea de roluri funcţionează, nu doar datorită atitudinii contemporane mai deschisă către imaginea unui tată care găteşte şi care se ocupă de copii, dar şi datorită chimiei perfecte dintre el şi ea: personajul lui Eugenio Derbez pare că şi-a dorit toată viaţa să fie tatăl unei familii obişnuite, iar Kate (Anna Faris) nu simte atât dezgust (faţă de un bărbat care a umilit-o), ci pare mai degrabă o Cenuşăreasă care l-a descoperit pe Făt Frumos şi încearcă să-l recup... citeşte
  • Toxic, povestea unei familii confruntate cu apocalipsa

    11.05.2018 Articol Toxic, povestea unei familii confruntate cu apocalipsa Mathieu (Romain Duris, unul dintre actorii de suflet ai Cinemagia, de la De battre mon coeur s'est arrêté/Și inima mi se opri în loc încoace) şi Anna (Olga Kurylenko) au o fiică, pe Sarah (Fantine Harduin), care suferă de o anomalie genetică ce o condamnă să nu părăsească niciodată mediul steril al camerei-capsulă în care locuieşte. Când, după un cutremur, o ceaţă stranie înghite Parisul, asfixiindu-i pe locuitori, cei doi foşti soţi se refugiază la un cuplu de bătrâni care locuieşte la ultimul etaj al imobilului, unde aerul încă mai este respirabil. Dar smogul continuă să urce, cam cu câte cinci centimetru pe oră iar capsula lui Sarah, înconjurată de ceaţa toxică, trebuie realimentată pentru a continua să funcţioneze. Parisul e doar sugerat în fi... citeşte
Articole 581 - 600 din 1595
jinglebells