Cronică

  • Să nu ucizi: despre eroi solitari

    27.02.2019 Articol Să nu ucizi: despre eroi solitari Drama Să nu ucizi, despre un erou solitar în lupta cu un sistem corupt, care și-a încălcat menirea și angajamentul - de a trata pacienții, are premiera vineri, 1 martie, în 30 de orașe ale țării. Filmul, cu un protagonist memorabil (jucat de Alexandru Suciu), este inspirat de recentul caz real „Hexi Pharma”, al dezinfectanților diluați livrați către sute de spitale, în perioada 2010-2017. Este regizat și scris de duo-ul Cătălin Rotaru-Gabi Virginia Șarga, care concurau în 2016 pentru trofeul Palme d'Or cu scurtmetrajul  4:15 PM Sfârșitul lumii. Tema filmului se înscrie în preocupările „Noului Val” românesc. Similar ca mediu de evoluție a acțiunii și problematică antologicului Moartea domnului Lăzărescu (2005), filmul se înscrie într-o tematică ... citeşte
  • Ce-şi doresc bărbaţii: o comedie ireverenţioasă şi nefeministă

    27.02.2019 Articol Ce-şi doresc bărbaţii: o comedie ireverenţioasă şi nefeministă Bazată evident pe comedia What Women Want, un hit de pe vremea când Mel Gibson nu se îmbăta şi nu profera comentarii antisemite oricui îi vâra o cameră de luat vederi în faţă, comedia What Men Want îşi sabotează în faşă mesajul feminist, dar ar putea să-şi distreze spectatorii cu glumele fără perdea şi mai ales cu energia debordantă a lui Taraji P. Henson. Această actriţă pe care românii au putut-o vedea anul trecut şi în action-ul Proud Mary o interpretează pe Ali, unica femeie din echipa unei firme de impresariat sportiv. Mereu în competiţie cu colegii ei bărbaţi, Ali supralicitează cu agresivitatea şi lipsa de scrupule, ceea ce o face nepopulară în birou, iar rezultatul este că an de an i se refuză să devină partener în companie. În urma unui ... citeşte
  • Green Book: între conformism şi fabulaţie

    26.02.2019 Articol Green Book: între conformism şi fabulaţie În mod normal, cronica unui film ar trebui să ignore premiile câştigate de acesta şi să-i discute problematica şi mizele, mesajul şi eficienţa în transmiterea lui. Din păcate, după câştigarea Oscarului pentru Cel mai bun film pe 25 februarie, Green Book nu mai poate fi disociat de mult-râvnita etichetă a calităţii: Academia americană de film îl consideră tot ce a dat Hollywood-ul mai bun în 2018. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la premiera de vineri. Cu acţiunea plasată în 1962, Green Book descrie o călătorie întreprinsă în Sudul segregaţionist al Statelor Unite de Don Shirley (Mahershala Ali), un pianist de culoare, şi şoferul său caucazian Tony Vallelonga (Viggo Mortensen). În călătoria lor, cei doi vor folosi un cunoscut ghid al epocii, The Neg... citeşte
  • Filmul Roma: memorie afectivă

    25.02.2019 Articol Filmul Roma: memorie afectivă Roma, desemnat „Cel mai bun film străin” la Gala Oscar 2019, a pierdut trofeul în principala categorie a premiilor Academiei Americane de Film în fața producției Green Book, dar rămâne cel mai puternic candidat al ediției 2019 a Oscarurilor, cu cele zece nominalizări și trei trofee plus elogiile din partea criticilor de specialitate. Roma se poate urmări în România pe platforma de streaming Netflix. Filmat în alb-negru, autobiografia lui Alfonso Cuarón poate fi citită pe mai multe planuri. O istorie subiectivă, văzută prin ochii copilului din anii 1970, începe şi se termină atât de impersonal cu imaginea unui avion traversând cerul de vară: pentru că totul în afara celor două momente este atât de subiectiv şi de personal precum o povestire spusă copiilor... citeşte
  • Cold Pursuit: violență și umor negru

    25.02.2019 Articol Cold Pursuit: violență și umor negru Cold Pursuit/Ucide-i cu sânge rece, un remake pentru publicul american al norvegianului Hans Peter Moland după propriul film, Kraftidioten, spune în esenţă aceeaşi poveste, însă plasată în Statele Unite. Protagonistul, un cetățean model și familist convins, este pus la grea încercare în momentul în care fiul său este găsit mort. Fanii primului film nu vor regăsi nimic nou: personajul lui Stellan Skarsgård e jucat de Liam Neeson (probabil pe baza palmaresului de tată răzbunător din seria Taken), iar cadrul filmului e o altă Norvegie, de data aceasta din nordul Statelor Unite. Şi acum una dintre bandele de traficanţi este de „autohtoni”, la fel conduşi de un personaj pe jumătate carismatic, pe jumătate dezaxat (Tom Bateman), iar cealaltă tabără, de „alo... citeşte
  • Favorita şi filmele „şi-apoi ce?”

    24.02.2019 Articol Favorita şi filmele „şi-apoi ce?” Lansat în perfectă sincronizare cu gala Oscar, la care a primit nu mai puţin de zece nominalizări, drama de epocă The Favourite/Favorita este una dintre acele experienţe cinematografice gata să te ia prin surprindere. Motivul? Puţine sunt filmele pe care să le apreciezi cerebral pentru diversele aspecte tehnice şi pentru concepţie, dar care să-ţi ofere la urma urmei mai puţin. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la filmul grecului Yorgos Lanthimos, dar şi ce te-ar putea dezamăgi. Acţiunea are loc la începutul secolului 18, iar în centrul atenţiei sunt regina Anne a Marii Britanii (Olivia Colman), favorita, confidenta şi mâna ei dreaptă, Lady Sarah (Rachel Weisz), şi Abigail (Emma Stone), noua slujnică gata de orice pentru a intra în graţiile reginei, primul pas... citeşte
  • Oh, Ramona: emoție, spectacol vizual și metafore cu încărcătură erotică

    15.02.2019 Articol Oh, Ramona: emoție, spectacol vizual și metafore cu încărcătură erotică Oh, Ramona, ecranizarea romanului Suge-o, Ramona, explorează provocările adolescenţei, cu actori români și străini, și cu o viziune de la regizoarea succeselor de casă #Selfie și #Selfie 69, Cristina Jacob. Filmul reuşeşte să transmită o anumită emoţie, sfârşind prin a te lăsa cu o „stare de bine” - adică tocmai ceea ce-ar trebui să facă, reuşind atât de rar, comediile romantice. Cei care au crescut cu seria Plăcintă Americană, probabil nu vor găsi nimic nou la acest film, dar - pentru ceilalți - Oh, Ramona are ce să ofere: spectacol vizual, inclusiv secvenţe erotice echilibrate între explicit şi discret, zâmbete și schițarea câtorva teme de gândire. Cristina Iacob îmbină interesant valenţele plastice de o mare frumuseţe expresivă şi conotaţi... citeşte
  • Vicele: obsesia pentru putere şi consecinţele acesteia

    14.02.2019 Articol Vicele: obsesia pentru putere şi consecinţele acesteia Cu opt nominalizări la Oscar şi un Christian Bale gata (pentru a câta oară?) să se îngraşe pentru a pune în sfârşit mâna pe o statuetă pentru rol principal, Vicele/Vice cu siguranţă va atrage atenţia publicului din România. Acest film despre cariera politică a mult-hulitului Dick Cheney este important nu neapărat datorită calităţilor sale intrinseci, ci mai ales datorită modului convingător în care arată cum se pot submina pârghiile democratice, îngrădi drepturile omului şi manipula opinia publică pentru a pune mâna pe cât mai multă putere. De asemenea, cât de uşor este să abuzezi de ea şi ce consecinţe nefaste pot avea aceste abuzuri. Povestea începe în tinereţea politicianului, o tinereţe îmbibată de alcool şi punctată de bătăi în baruri. ... citeşte
  • Alita: Battle Angel, o lume a viitorului cu adevărat completă şi coerentă, plus o eroină atașantă

    13.02.2019 Articol Alita: Battle Angel, o lume a viitorului cu adevărat completă şi coerentă, plus o eroină atașantă Alita: Battle Angel, în premieră pe marile noastre ecrane, SF-ul pentru care James Cameron a scris 600 de pagini de scenariu și notițe despre personaje, regizat de Robert Rodriguez, câștigă un pariu greu: face din protagonistă, un cyborg cu ochi supradimensionați, deconcentrant prin fragilitatea și sensibilitatea pe care le emană, fata cu care să empatizăm și pe care să o urmăm cu toată inima în aventura ei.  Realizatorii marșează mult pe contradicţia ce o caracterizează pe Alita. E un cyborg cu „fibră morală”, pe care oamenii contemporani ei au pierdut-o (în parte) sau au golit-o de conţinut. Deși are corp robotic, Alita e animată de un „suflet” uman, sensibil, gata să salveze un cățeluș înainte de a fi strivit de un centurion robotic, ori să î... citeşte
  • Monştri.: psihoterapie şi invitaţie la introspecţie

    12.02.2019 Articol Monştri.: psihoterapie şi invitaţie la introspecţie Monștri., unicul lungmetraj românesc inclus anul acesta în selecţia festivalului de la Berlin, captivează cu o provocare lansată publicului, dar şi cu o abordare de tip puzzle şi o invitaţie la o şedinţă de terapie şi introspecţie. Interpretările convingătoare, problematica modernă şi atenţia pentru detalii transformă primul film al lui Marius Olteanu într-unul din cele mai vizionabile filme româneşti ale anului. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la Monştri.. Structurat în trei capitole, Monştri. ne-o arată întâi pe Dana (Judith State). Aceasta coboară din tren la Gara de Nord, o vedem plângând în toaletă şi apoi agresată verbal de un taximetrist (Alexandru Potocean). Dana insistă totuşi să se urce în taxiul acestuia, iar conversaţia va oferi cu... citeşte
  • Drunk Parents, gaguri și Salma Hayek

    09.02.2019 Articol Drunk Parents, gaguri și Salma Hayek Drunk Parents, în premieră pe marile noastre ecrane, angajează afectiv spectatorii printr-o miză dramatică și - la nivel vizual - atrage publicul prin distribuirea senzualei Salma Hayek și a (încă) frumosului Alec Baldwin. Cei doi joacă rolul soțior Nancy și Frank Teagarten, aflați în colaps financiar, dar care fac tot posibilul să ascundă situația de fiica lor, proaspăt intrată la facultate. Cei doi soți își vor scoate lucrurile la vânzare în curtea casei iar această idee fără noimă a scenariștilor continuă cu un du-te vino de situații ce oscilează între implauzibil/lipsit de sens și trăsnit, quid pro quo-ouri, gaguri, o surzenie (legată poate de faptul că personajul lui Baldwin e rupt cu totul de realitate - dar cum a supraviețuit financiar într-o l... citeşte
  • Todos lo saben/Toată lumea ştie, suspans și dramă de familie

    08.02.2019 Articol Todos lo saben/Toată lumea ştie, suspans și dramă de familie Todos lo saben, cel mai recent film al regizorul iranian Asghar Farhadi, rulează în premieră pe marile noastre ecrane, supunându-ne atenției o dramă de familie construită pe calapodul unui thriller. Este al doilea film turnat în afara Iranului al regizorului și primul în limba spaniolă. Asghar Farhadi excelează la mizanscenă şi lucrul cu actorii, făcând captivante cadrele cu multe personaje, ce domină filmul. În plus, reușește să facă consistentă substanţa umană din film, în timp ce acţiunea se desfăşoară pe paradigma genului thriller. Toate personajele principale din film au ocazia să se exprime, astfel încât ajungem să le cunoaștem, să ne atașăm de ele iar atunci când vinovatul de dispariția fiicei Laurei (Penélope Cruz) poate fi dintre aceste per... citeşte
  • The Prodigy: până unde mergi să-ţi salvezi fiul posedat?

    07.02.2019 Articol The Prodigy: până unde mergi să-ţi salvezi fiul posedat? După ce a devenit celebră datorită serialului Orange Is the New Black, despre care se spune că ar fi cel mai vizionat din întreaga istorie Netflix, actriţa Taylor Schilling îşi încearcă puterile cu marele ecran într-un rol principal care i se potriveşte mănuşă. În The Prodigy/Anomalia, ea este Sarah, o tânără mamă gata să se bucure când fiul ei dă dovadă de o precocitate rar întâlnită, doar că această precocitate este explicată de un secret mai mult decât sumbru. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest film care se lansează vineri în cinematografe. Nucleul supranatural al horror-ului este clar încă din primele minute, când un criminal în serie cade secerat de gloanţele poliţiştilor exact când Sarah îl naşte pe micul Miles. Încă din primii... citeşte
  • Mia și leul alb: despre salvarea vieții sălbatice, pe înțelesul copiilor

    06.02.2019 Articol Mia și leul alb: despre salvarea vieții sălbatice, pe înțelesul copiilor Mia și leul alb, de vineri, 8 februarie, pe marile ecrane din România, este un film realizat sub egida The Kevin Richardson Foundation, o organizație de prezervare a vieții sălbatice din Africa, în special a leilor. Filmul este merituos prin faptul că ajunge la inima copiilor cu mesajul său contra vânătorii de feline. Reușește asta prin scenariul relativ școlăresc și prin surprinderea unui stil de viață în mijlocul naturii și al animalelor, ce îi va captiva pe cei mici. În pofida unui scenariu simplist, Mia și leul alb impresionează prin aceea că australianca Daniah De Villiers, actrița adolescentă care joacă rolul principal, cel al Miei, chiar a petrecut trei ani alături de leul alb. Ca un documentarist, regizorul Gilles de Maistre a filmat această producție ... citeşte
  • The Umbrella Academy: conjuraţia ciudaţilor, în acţiune

    06.02.2019 Articol The Umbrella Academy: conjuraţia ciudaţilor, în acţiune Unul dintre cele mai aşteptate seriale ale lui 2019, The Umbrella Academy se inspiră din benzile desenate cu acelaşi nume şi oferă un inedit melanj între familiar şi original. Unii spectatori îi vor reproşa serialului supărătoarea asemănare cu X-Men, dar cei mai mulţi au toate şansele să aprecieze premisa, dialogurile şi cronologia elaborate şi interacţiunile imprevizibile dintre personaje. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la serialul al cărui prim sezon de zece episoade se va lansa global pe 15 februarie. În 1989, 43 de femei de pe întreg globul nasc ca prin minune, fără ca vreuna dintre ele să fi dat semne că ar fi fost însărcinate înainte de bizarul eveniment. Şapte dintre copii sunt adoptaţi (cumpăraţi) de excentricul miliardar Reginald Hargreeves (... citeşte
  • Scapă, dacă poţi!/Escape Room: suspans, chiar cu o premisă cunoscută

    03.02.2019 Articol Scapă, dacă poţi!/Escape Room: suspans, chiar cu o premisă cunoscută Scapă, dacă poţi!/Escape Room (2019), în premiera pe marile noastre ecrane, reambalează o premisă captivantă, dar deloc nouă. Dacă în 1997 The Cube făcea furori pe tema evadării dintr-o închisoare perfectă - lucru care putea fi o metaforă inclusiv pentru evadarea dintr-o lume opresivă - Escape Room reabordează subiectul, după ce jocurile tematice de tipul „Escape Room” organizate în orașele mari pe principiul unui parc de distracții au cunoscut amploare (există și în România). Singura noutate pe care o aduce Scapă, dacă poţi! este că protagoniștii ajung în Escape Room așa cum am intra și noi, prin invitație, în cadrul unui joc aparent organizat - care însă, previzibil și capitalizând toate temerile noastre, devine un carnagiu. Miza nu este morali... citeşte
  • Cum să îți dresezi dragonul: fiorii dragostei și mesaj emoționant

    01.02.2019 Articol Cum să îți dresezi dragonul: fiorii dragostei și mesaj emoționant În pofida unui scenariu expediat, cel de-al treilea și ultim film al seriei „Cum să îți dresezi dragonul” bifează la capitolul emoție. Chiar dacă e un film pentru copii, reușește să ajungă și la sufletul adulților: emoționează și oferă o ședință de terapie despre despărțire. Animația conține un mesaj nu foarte ușor de digerat - a iubi pe cineva înseamnă a-i da libertate, nu a-l stăpâni în mod egoist. Dacă în primul film destinul vikingilor și al dragonilor aflați în război de secole se schimbă datorită prieteniei neobișnuite dintre Sughiț, fiul conducatorului de pe insula Berk, și un dragon „Furia Nopții”, în sequel oameni și dragoni conviețuiesc în armmonie și luptă alături în caz de război. În How to Train Your Dragon: The Hidd... citeşte
  • Mary Queen of Scots, drama unui suveran cu care empatizezi

    29.01.2019 Articol Mary Queen of Scots, drama unui suveran cu care empatizezi Mary Queen of Scots prezintă o filă de istorie cu un tempo specific dramei biografice. În absența bătăliilor navale ori a unor secvențe de luptă la sol elaborate, filmul Mary Queen of Scots excelează la construirea unui personaj și la dezvăluirea unei drame individuale. Filmul aduce în atenție persoana Mariei Stuart (Saoirse Ronan), idealurile și destinul ei. Subiectul domniei lui Mary Queen of Scots și al rivalității dintre ea și Elisabeta I (Margot Robbie) este umanizat prin prezentarea portretului și al destinului încercat al tinerei regine a Scoției. Cu decoruri și costume realmente frumoase și o imagine expresivă, cu interioare filmate în clar-obscur, unele compoziții amintind de picturi din Renaștere, filmul Mary Queen of Scots merită văzut pe ecran mare.... citeşte
  • Kingdom: intrigi imperiale şi zombi feroce

    29.01.2019 Articol Kingdom: intrigi imperiale şi zombi feroce Spunem de la început că am ales o fotografie foarte cuminte pentru a ilustra această cronică a lui Kingdom, serialul realizat de Netflix în Coreea de Sud şi lansat global vinerea trecută. Cu acţiunea plasată în secolul 15 şi cu o combinaţie inspirată de politică, suspans şi violenţă explicită, Kingdom are toate şansele să-ţi atragă atenţia. Şi o va face chiar dacă nu eşti fanul celor două genuri extrem de diferite pe care acest hibrid le explorează minuţios şi creativ. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la noua producţie Netflix, disponibilă pe populara platformă şi în România. Cu un prim sezon de doar şase episoade şi un al doilea deja confirmat, Kingdom va avea nevoie de câteva zeci de minute pentru a te prinde în mreje. Povestea începe ca o in... citeşte
  • Papillon, exotism straniu

    28.01.2019 Articol Papillon, exotism straniu O alegorie a dramei privării de libertate, filmul Papillon rulează pe marile noastre ecrane, cu Charlie Hunnam (King Arthur) și Rami Malek (Bohemian Rapsody) protagoniști. Papillon este o dramă a individului și o dramă istorică, o secvență inedită dintr-o lume dispărută, un capitol uitat, trecut în umbră din istoria recentă a Franței. Producția nu are tempo-ul unui film de acțiune, ci a unei drame biografice. Epopeea lui Papillon se întinde pe parcursul a 13 ani, din 1931 până în 1944, și este centrată în jurul lui Papillon (Charlie Hunnam), un hoț de rând, condamnat pe nedrept la închisoare pe viață în teribilul penitenciar de pe Insula Diavolului din Guiana franceză. Filmul ecranizează cartea autobiografică a lui Henri Charrière din 1969 și este un re... citeşte
Articole 461 - 480 din 1595
jinglebells