Cronică

  • The Perfect Escape. Ignoră că recunoști rețeta, te vei bucura de starea de bine pe care o oferă filmul

    17.02.2023 Articol The Perfect Escape. Ignoră că recunoști rețeta, te vei bucura de starea de bine pe care o oferă filmul The Perfect Escape explorează provocările vieții de cuplu, cu actori români și străini, și cu o viziune de la regizoarea succeselor de casă #Selfie, #Selfie 69 și Oh, Ramona - anume Cristina Jacob. Filmul reuşeşte să transmită o anumită emoţie, sfârşind prin a te lăsa cu o „stare de bine” - adică tocmai ceea ce-ar trebui să facă, reuşind atât de rar, comediile romantice. Povestea se țese în jurul a patru cupluri ce își redescoperă relația într-o cabană izolată la munte. Se confruntă cu propriile greșeli sau false așteptări, dar și cu noi ispite și provocări. Chiar dacă acțiunea e plasată în cadrul restrâns și claustrant al unei cabane de munte, peisajul îți taie răsuflarea și tot ce vedem în cadru e frumos până la calofilie - iar acea... citeşte
  • Decision to Leave: vertijul obsesiei

    17.02.2023 Articol Decision to Leave: vertijul obsesiei Un film polițist bun e ca un joc de șah între tine și autor, un joc antrenant în care cauți să pui degetul pe formele răului în societate sau pe un sistem care ne corupe promițându-ne dreptatea. Iar noul cinema corean post douămiist, ai cărui protagoniști sunt regizorii Park Chan-wook (Oldboy) și Bong Joon Ho (Parasite), infuzează filmul de gen într-o culoare locală pe alocuri insolită, pe alocuri țipătoare, îmbinând abil suspansul cu umorul și romantismul cu parodia. În Memories of MurderSalinui chueok (capodopera lui Bong Joon Ho), poliția e doar o instituție defazată, compusă din niște personaje bufe și inapte. Iar în Decision to Leave, climatul polițienesc e doar pretextul de a ne ține captivi într-o lume seducătoare, dar alunecoasă, în spiritu... citeşte
  • Magic Mike: Ultimul dans, filmul după care te apuci de sală

    13.02.2023 Articol Magic Mike: Ultimul dans, filmul după care te apuci de sală A trecut mai bine de un deceniu de la primul film Magic Mike, un succes de casă - cel puţin în America, în România au fost doar 40.000 de spectatori, poate şi pentru că premiera a avut loc în luna august şi nu de Ziua Îndrăgostiţilor - în 2012 şi continuat cu un sequel în 2015. Magic Mike's Last Dance reprezintă o îndepărtare de la spiritul francizei prin cooptarea unui personaj principal feminin interpretat de Salma Hayek şi prin mutarea acţiunii la Londra. Ce rezultă are avantaje şi dezavantaje despre care discutăm mai jos. Dacă în sequelul Magic Mike XXL eroul lui Tatum revine la striptease pentru un ultim show incendiar, în Ultimul dans cariera lui de stripper este de mult defunctă. Dar defunctă este, în urma pandemiei, şi afacerea cu mobilă a eroului, pr... citeşte
  • Ramon: comedie absurdă sau fiasco narativ?

    03.02.2023 Articol Ramon: comedie absurdă sau fiasco narativ? Regizorul de origine spaniolă Jesús del Cerro e unul dintre cei mai de succes creatori de filme comerciale din țară (amintim de Miami Bici, seria Ho Ho Ho, S-a furat mireasa sau serialul Vlad, printre altele). Însă uitându-ne la Ramon, ultimul său film, ne întrebăm dacă tocmai am urmărit o comedie absurdă sau pur și simplu un fiasco narativ. Mai ales prin scenariul pe care del Cerro l-a scris împreună cu Anghel Damian și Lia Bugnar, după o idee de Pavel Bartoș – acesta din urmă fiind și producătorul, și actorul principal care îl interpretează pe eponimul Ramon. Cine e însă acest Ramon și de ce îl cheamă așa? În buletin scrie Ramona, conform unei povești despre un tată beat. „A”-ul de la final e mut, deci îl cheamă Ramon. În fine, acest individ int... citeşte
  • Holy Spider, o cronică neagră a unei societăți

    30.01.2023 Articol Holy Spider, o cronică neagră a unei societăți Holy Spider este un film despre un ucigaș în serie, dar ucigașul nu e un Zodiac. Chiar dacă acționează noaptea. Având în centru o poveste inspirată dintr-un caz real petrecut în Iran, despre un asasin în serie care ucidea prostituate, filmul nu este o dramă polițistă, așa cum ar fi dacă s-ar plasa în lumea occidentală. După cum nici asasinul, pe care îl cunoaștem repede, nu e un Ted Bundy. Familist, se comportă cu candoare și această candoare îl face cu atât mai sinistru. Filmul lui Ali Abbasi s-a aflat pe lista scurtă a Premiilor Oscar 2023 la categoria „Cel mai bun film străin”, reprezentând Danemarca în cursa pentru nominalizări. Totodată, filmul i-a adus actriței Zar Amir-Ebrahimi premiul pentru interpretare la Cannes 2022. Asasinul ne este dezvăl... citeşte
  • Close: e ok dacă nu plângi

    27.01.2023 Articol Close: e ok dacă nu plângi Later edit: articolul de mai jos reprezintă părerea subiectivă a unui redactor Cinemagia. Noi, Cinemagia, ne simțim datori să precizăm următoarele:- asocierea părerilor unor persoane publice în spațiul rețelelor de socializare cu o companie (fie și prin prisma legăturilor dintre acele persoane și o companie) este complet greșită și regretăm publicarea numelui Bad Unicorn în acest articol, pe Cinemagia.- susținem dreptul la opinie al jurnaliștilor noștri, atât timp cât această opinie este una personală și ea nu riscă, pe alocuri, să fie asociată, în mod fals, cu opinia Cinemagia. Cronica de film este un text jurnalistic eminamente subiectiv. Cine laudă, pe ici, pe colo, obiectivitatea unei cronici nu face decât să comunice că are probleme cu proprietatea t... citeşte
  • Taximetrişti: du-mă acasă, măi taxi

    21.01.2023 Articol Taximetrişti: du-mă acasă, măi taxi Am nenumărate poveşti cu taximetrişti. Unul, într-o duminică la nici 9 dimineaţa, mi-a zis senin că nu poate da rest la 50 de lei şi că să caut să schimb. Am şi găsit, după ce m-am milogit în vreo 15 magazine. Altul a lăsat taxametrul pornit cât am schimbat eu la un chioşc şi când m-am întors cu banii ficşi mi-a zis sfidător "nu e suficient, acum face atât". I-am aruncat banii pe fereastră şi am plecat. Desigur, am întâlnit şi taximetrişti corecţi şi simpatici, dar gustul amar lăsat de ceilalţi s-a transformat într-o ceaţă ce pare să îmbibe întreaga subcultură. Apoi a venit Uber şi nu am mai călcat niciodată într-un taxi. De ce atâtea vorbe despre taximetrişti şi Uber? Pentru că acţiunea din Taximetrişti, comedia lui Bogdan Theodor Olteanu... citeşte
  • Babylon: excesiv, magic, tenebros

    20.01.2023 Articol Babylon: excesiv, magic, tenebros Babylon, de vineri, 20 ianuarie, pe marile noastre ecrane, inclusiv în format IMAX, recreează o variantă departe de orice romanțare a primelor decenii ale studiourilor de film de pe Coasta de Vest. Este epoca tumultuoșilor ani '20 ai secolului trecut, cinematograful a descoperit recent filmul vorbit. Însă glamour-ul acestei epoci vine împreună cu toate depravările posibile: actori, regizori, oameni de platou se regăsesc cel mai bine în orgii ce pe alocuri alunecă în sadism, ce par desprinse din filmele lui Pier Paolo Pasolini sau din Eyes Wide Shut, al lui Kubrick. Cocaină, alcool (pentru că - deși e Epoca Prohibiției - există și oamenii și mijloacele ca ea să fie fentată), plăceri carnale. E lumea în care totul e permis. Dacă e vorba de Babylon, personajul lui Ma... citeşte
  • Mehmed vs Vlad: istoria trasă-n țeapă

    19.01.2023 Articol Mehmed vs Vlad: istoria trasă-n țeapă Sezonul doi al docudramei Rise of Empires: Ottoman, intitulat Mehmed vs Vlad, ne prezintă pe parcursul a șase episoade lupta dintre Sultanul Mahomed al II-lea, cuceritorul Constantinopolului, și Vlad Țepeș, voievodul Valahiei. Vlad și fratele său Radu (cel Frumos) au crescut alături de Mahomed la curtea otomană, educați pentru a prelua tronul unui stat aflat în vasalitatea imperiului. Însă odată ajuns la tron, Vlad decide să nu mai plătească tribut, izbucnind un război furibund pentru suveranitate, dar mai ales pentru răzbunare. La rândul lui, Mahomed răspunde provocării cu toată furia și cu o armată colosală, pornind legendara campanie din 1462. Sunt multe de zis pe marginea acestui serial, care s-a bucurat de o notabilă popularitate pe Netflix. Ba chiar s-ar p... citeşte
  • Frère et soeur: o promisiune incertă

    06.01.2023 Articol Frère et soeur: o promisiune incertă Încă din primele minute, Frate și soră, ultimul film al regizorului francez Arnaud Desplechin, complotează nemilos să îi unească pe cei doi frați numai prin tragedii. În atmosfera și-așa încărcată a priveghiului unui copil de șase ani, apare André (Francis Leplay) să îi transmită condoleanțe cumnatului său, Louis (Melvil Poupaud), care îl dă afară din casă. Soția lui, Alice (Marion Cotillard), adică sora lui Louis, așteaptă în prag, neîndrăznind să intre să vadă trupul neînsuflețit al nepotului pe care oricum nu îl văzuse niciodată. Cinci ani mai târziu, un cuplu de vârstnici care străbat o pădure cu mașina devin martorii unui accident. O mașină cât pe ce să intre în ei ajunge într-un copac. Bătrânul sare să o ajute pe tânăra de la ... citeşte
  • Avatar 2: multă formă, dar şi ceva fond

    16.12.2022 Articol Avatar 2: multă formă, dar şi ceva fond În 2009, Avatar uimea lumea întreagă cu un mănunchi de noi tehnologii care-ţi ţineau ochii lipiţi de ecran, distrăgând atenţia de la faptul că scenariul nu era altceva decât o repovestire în cheie SF a clasicului Pocahontas. În vremuri când familiarul (şi nu inovaţia) pare să fie metoda marilor studiouri pentru a-şi atrage publicul şi a-l convinge să se despartă de câteva zeci de lei, Avatar: The Way of Water repetă performanţa tehnică şi, fără să fluture vreun stindard al orginalităţii narative, măcar nu plictiseşte de-a lungul celor trei ore ale sale. De fapt, am spune că puţini spectatori vor simţi cum trece timpul... Acţiunea are loc la mai bine de un deceniu de la evenimentele din primul film, când Jack Sully (Sam Worthington) şi Neytiri (Zoe S... citeşte
  • Toate acele lucruri: ce ai da pentru o a doua şansă?

    15.12.2022 Articol Toate acele lucruri: ce ai da pentru o a doua şansă? În 2004, actriţa de origine română Alexandra Maria Lara devenea o celebritate mondială după rolul ei principal din drama istorică Downfall, despre ultimele zile din viaţa lui Hitler. După o bogată carieră în mai multe ţări europene, actriţa este cap de afiş alături de popularul Jean Reno în serialul Toate acele lucruri/All Those Things We Never Said/Toutes ces choses qu'on ne s'est pas dites, o producţie Canal+ Original ce se lansează pe 24 decembrie, ora 20.00, într-un maraton de Crăciun al tuturor celor nouă episoade, la Focus Sat TV. Cinemagia a văzut primul episod şi îţi poate dezvălui la ce să te aştepţi. Lara este Julia, o desenatoare de succes a cărei viaţă pare perfectă: pe lângă cariera înfloritoare, Julia se pregăteşte de nuntă alături de... citeşte
  • Reţeaua Jane: o poveste despre o altfel de libertate

    12.12.2022 Articol Reţeaua Jane: o poveste despre o altfel de libertate Filmele inspirate din fapte reale doar arareori sunt inovatoare, iar Call Jane/Reţeaua Jane categoric nu face excepţie. Ceea ce face acest debut în lungmetraj al scenaristei Phyllis Nagy (nominalizare la Oscarul pentru Cel mai bun scenariu adaptat pentru Carol) este să ne reamintească faptul că, atunci când politicul şi legislaţia rămân în urma vremurilor, societatea găseşte o cale de a-şi rezolva cele mai urgente probleme. Dar ce bine ar fi să nu fie nevoie să calce de partea nefrecventabilă a legii pentru asta... Suntem la sfârşitul anilor '60, când avortul este ilegal pe aproape întreg teritoriul Statelor Unite, iar în centrul atenţiei este Joy (Elizabeth Banks), o casnică pentru care a doua sarcină ridică probleme grave de sănătate. Într-o scenă bântuito... citeşte
  • Poarta roşie: thriller italian, cu fantoma unui poliţist în prim-plan

    08.12.2022 Articol Poarta roşie: thriller italian, cu fantoma unui poliţist în prim-plan Continuăm seria cronicilor producţiilor europene realizate de Canal+ Original şi lansate la Focus Sat TV și în Aplicația Focus Sat. Dacă de obicei recenzăm drame sociale, iată că a venit vremea unui serial de gen, producţia italiană Poarta roşie/La porta rossa, o combinaţie mai mult decât inedită de noir, supranatural, acţiune şi melodramă. Cinemagia a văzut deja două episoade şi îţi poate spune la ce să te aştepţi. Poarta roșie (La porta rossa) nu pierde deloc vremea: încă din primele minute ale serialului ştii că protagonistul, Leonardo Cagliostro (Lino Guanciale) este poliţist şi că tocmai a fost ucis de un răufăcător misterios în timpul unui schimb de focuri cu Mexicanul, un periculos traficant de droguri. Atât Cagliostro cât şi Mexicanul îşi... citeşte
  • Conspiraţie la Cairo: un thriller religios cu bătaie lungă

    07.12.2022 Articol Conspiraţie la Cairo: un thriller religios cu bătaie lungă Anul acesta cinemaul suedez a făcut furori la Cannes: Ruben Östlund câştigă al doilea Palme d'Or din carieră pentru Triangle of Sadness (deja lansat în România), iar Tarik Saleh Premiul pentru Cel mai bun scenariu cu lungmetrajul Conspiraţie la Cairo/Cairo Conspiracy (cunoscut pentru o vreme sub titlul Boy from Heaven). Şi, surpriză!, Suedia alege filmul lui Saleh drept candidat naţional la categoria Cel mai bun film străin la Oscar 2023, un motiv în plus să-i acordăm acestui thriller o şansă o dată cu premiera de vineri. Povestea începe într-o zi când Adam (Tawfeek Barhom), fiul adolescent al unui pescar văduv care abia are cu ce-şi întreţine cei trei fii, primeşte o scrisoare de la imam-ul moscheii din sat: Adam a fost acceptat cu bursă la prestigioasa univers... citeşte
  • Cronică: Troll, cel mai popular film Netflix în vacanţa de 1 decembrie

    06.12.2022 Articol Cronică: Troll, cel mai popular film Netflix în vacanţa de 1 decembrie Românii au dovedit în repetate rânduri că apreciază poveştile cu "zvâc" (adică mai fierbinţi), prin urmare Troll, filmul de acţiune norvegian lansat pe 1 decembrie, a fost deja detronat pe Netflix de noua ecranizare după Amantul doamnei Chatterley. Dar nimeni nu poate spune că această poveste inspirată de folclorul scandinav nu a fost cea mai vizionată producţie de pe platformă în timpul generoasei vacanţe de 1 decembrie şi, cum filmul poate atrage publicul de generaţii diferite, iată că îl luăm la forfecat. Precizare: această cronică se termină mai bine decât începe. Regizat de Roar Uthaug (răspunzător, printre altele de filmul cu dezastre The Wave şi reboot-ul Tomb Raider), filmul porneşte de la o premisă interesantă: ce ar face dezvoltata şi civiliza... citeşte
  • The Fabelmans: autoportretul lui Spielberg

    28.11.2022 Articol The Fabelmans: autoportretul lui Spielberg The Fabelmans evocă farmecul filmelor spielbergiene, trasând cumva sursa lor, mergând la rădăcina sentimentului de uimire în fața lumii, și la dinamica ei într-o lume în care pare să se opună valorilor de bază din societate. De ce suferă artistul? Ce fel de sacrificii face de dragul pasiunii sale? De ce nu se poate exprima ea altfel decât în detrimentul celor din jur? De ce însăși pasiunea e egoistă? În mijlocul acestui conflict existențial își plasează Spielberg alter-ego-urile familiei sale. Scris împreună cu Tony Kushner, scenariul autobiografic al lui Spielberg ne dă pe alocuri senzația unei dedramatizări. Ca și cum urmărim nu o intrigă, ci un soi de arhivă a familiei Fabelman. Însă arhiva în sine devine intriga. Pelicula este cea care dezvăluie se... citeşte
  • Oameni de treabă: râzi şi plângi

    24.11.2022 Articol Oameni de treabă: râzi şi plângi Poate că nu există moment mai bun să lansezi acest film decât acum, când întreaga Românie pare cuprinsă de isteria Schengen: filmul lui Paul Negoescu combină elemente comice pentru a explora una din marile probleme ale ţării, corupţia de graniţă. Cu o interpretare excelentă a lui Iulian Postelnicu în rolul unui poliţist de provincie expert într-un singur domeniu, anume închiderea ochilor atunci când trebuie, Oameni de treabă este în acelaşi timp şi unul dintre cele mai imprevizibile filme româneşti ale ultimilor ani. Ilie (Iulian Postelnicu) este şef de post într-un sat din nordul României. Încă din primele minute ale filmului descoperim că Ilie s-ar putea să nu fie apărătorul ordinii publice pe care ţi l-ai putea dori alături: ocupat să ţină isonul ... citeşte
  • Wakanda Forever: între doliu şi spectacol

    15.11.2022 Articol Wakanda Forever: între doliu şi spectacol În 2018 Black Panther uimea atât cu aventurile primului supererou de culoare devenit protagonist al unui blockbuster cu supereroi, cât şi cu un mesaj ataşant ("să construim poduri, nu ziduri") în deplin sincron cu preocupările politice de atunci ale Statelor Unite. Doi ani mai târziu actorul Chadwick Boseman era ucis de cancer, iar sequelul Black Panther: Wakanda Forever îşi ia la revedere cum se cuvine de la acesta. Deşi nu-i lipsesc scenele emoţionante şi spectacolul vizual, noul film al lui Ryan Coogler suferă din cauza unui antagonist neinteresant şi din cauza unui nesuferit sentiment de déjà vu, ce lasă în urmă un iz de "same old, same old". Trebuie spus de la început că în ultima vreme ne-a fost tot mai greu să ţinem pasul cu filmele şi serialele ce populea... citeşte
  • Metronom sau picătura chinezească a adolescenței

    06.11.2022 Articol Metronom sau picătura chinezească a adolescenței Pare că pe măsură ce se pierde în timp amintirea diavolului comunist, abia începe să fie revendicat cu adevărat ficțiunii, mai ales când astfel de povești sunt spuse de către cei care nu au trăit în comunism. Iar publicul autohton, fie el însetat după nostalgie, fie dornic să resimtă un catharsis istoric, fie sătul să mai vadă încă un film românesc despre comunism, ar putea să se reconclieze în fața debutului lui Alexandru Belc. Metronom, emisiunea pe care Cornel Chiriac o transmitea la sfârșitul anilor `60 și începutul anilor `70 la Radio Europa Liberă, a fost una dintre puținele surse de a îi ține pe românii de atunci la curent cu lumea dincolo de propagandă. Și, în primul rând, cu muzica. Deși Chiriac reușise să fugă din țară, continuându-ș... citeşte
Articole 161 - 180 din 1595
jinglebells