Cronică

  • Sucker Punch: Şcolăriţele de la Termopile, ăă... Vermont

    27.03.2011 Articol Sucker Punch: Şcolăriţele de la Termopile, ăă... Vermont Zack Snyder renunţă la un subiect istoric pentru a-şi satisface voyeurismul CGI şi merge pe o poveste creată chiar de el, dovedind aşadar onestitate - nu-i mai sacrifică pe Eroii de la Termopile, ca să arate că poate să facă totul în materie de efecte speciale pe marele ecran, ci vine cu o poveste luată de la zero, inventată chiar de el - Sucker Punch. Adolecentele din viaţa reală, care se simt victimizate, vor empatiza cu Babydoll, iar adolescenţii vor visa la aceste fete care luptă cu dragoni şi samurai înalţi cât o clădire de 10 etaje. Din păcate pentru aceştia, filmul este nerecomandat sub 15 ani. Restul publicului va avea doar orgasm (la nivelul retinei), dar nicio emoţie sau sentiment.Însă cum se produce "Evadarea din realitate", anunţată de titlul românesc al filmului? Se pare că ... citeşte
  • The Adjustment Bureau - Simplu şi onest

    12.03.2011 Articol The Adjustment Bureau - Simplu şi onest Deşi a fost unul dintre cei mai mari scriitori SF, nici chiar Philip K. Dick nu poate prezenta garanţii totale pentru calitatea unui film. Pe lângă excelentele "Blade Runner" (Ridley Scott, 1982) şi "Total Recall" (Paul Verhoeven, 1990), urmate la o distanţă acceptabilă de "Minority Report" (Steven Spielberg, 2002), tot de la el ni s-a tras şi "Next" (Lee Tamahori, 2007 - vulgarizare ieftină a unei premise extrem de generoase), plus alte nimicuri. Din fericire, "The Adjustment Bureau" reuşeşte să se plaseze la un onest nivel mediu, oferind un divertisment science-fiction inteligent şi corect lucrat, care chiar dacă nu iese cu nimic din comun, cel puţin nu dezamăgeşte. Una dintre trăsăturile caracteristice ale lui Dick, prezentă în multe din prozele sale cele mai importante, o constituie s... citeşte
  • Cronică Rango: film pentru cinefilii împătimiţi

    03.03.2011 Articol Cronică Rango: film pentru cinefilii împătimiţi Prea greu de digerat pentru copii, cu o acţiune prea diluată pentru adulţi, animaţia Rango - cu vocea lui Johnny Depp în rol principal - se salvează cu trimiterile la o mulţime de alte filme, pentru cinefilii împătimiţi. Cameleonul de casă Rango (Johnny Depp) se pierde de stăpân şi ajunge într-un orăşel, Dirt, în inima deşertului - în acest film regizat de Gore Verbinski, celebru pentru "Piraţii din Caraibe". Odată ajuns acolo, lui Rango i se alătură o şopârlă femelă băieţoasă (Isla Fisher) în lupta împotriva unor eroi negativi, printre care şarpele cu clopoţei (Bill Nighy) şi primarul (Ned Beatty), o broască ţestoasă de vârsta deşertului. Dacă trimiterile la o mulţime de alte filme, momentele destul de violente (şarpele este tunat la coadă cu o mitralieră Gatling) şi aspectul dezagreabi... citeşte
  • EXCLUSIV: Cronică Hall Pass

    02.03.2011 Articol EXCLUSIV: Cronică Hall Pass Celebri pentru Tăntălăul şi Gogomanul (1994), Mary cea cu vino-ncoa' (1998) şi Eu, cu mine şi Irene, fraţii Farrelly par hotărâţi să ne facă să uităm mega-eşecul The Heartbreak Kid cu noua lor comedie Hall Pass. Cu aproape două luni înainte de premiera românească (aceasta are loc pe 22 aprilie), Cinemagia a văzut filmul (legal!) şi îţi spune la ce să te aştepţi de la năzdrăvănia cu Owen Wilson şi Christina Applegate în două roluri principale.Ce mai încoace şi-ncolo, comedia ne-a amintit de producţiile lui Judd Apatow: uneori inconfortabil de indecente (sunt vreo două scene în Hall Pass pe care o să ţi le aminteşti muuuultă vreme după genericul de final), Hall Pass/Concediu de la căsnicie ajunge cumva să promoveze tot valorile familiale. Dar să vedem despre ce e vorba...În vizor avem două c... citeşte
  • Cronică Black Swan: filmul unei psihoze

    25.02.2011 Articol Cronică Black Swan: filmul unei psihoze Concentrat pe a arăta faţetele instabilităţii emoţionale, Darren Aronofsky explorează în filmul Black Swan, cu premiera românească pe 25 februarie, psihicul uman, arătând parcursul sucombării, de la instalarea anxietăţii, cu ticurile psihogene pe care le presupune, până la repulsia de tine însuţi, rănirea propriului corp şi halucinaţii. În acestă etapă, Aronofsky introduce elemente fantastice, horror, scene brutale de violenţă (să ne amintim în The  Wrestler de  sarma ghimpata şi lupta cu cuie, de amputare şi o auto-perforare a craniului), ce culminează cu secvenţa în care un personaj îşi perforează propria faţă cu o pilă. Nina (Natalie Portman) este o balerină experimentată, aleasă de către directorul artistic Thomas Leroy (Vincent Cassel) să o înlocuiască pe prima balerină, Beth (Wino ... citeşte
  • Copiii sunt bine-mersi, cu două mame şi un tată... mascul feroce

    13.02.2011 Articol Copiii sunt bine-mersi, cu două mame şi un tată... mascul feroce În primul rând, filmul Copiii sunt bine-mersi/The Kids Are All Right e original prin subiect şi surprinzător prin tratare  - un cuplu de lesbiene îşi întemeiază o familie, cu copii şi tot tacâmul, apoi (culmea) familia e aproximativ ca oricare alta: cu bucuriile, complicaţiile, dezamăgirile şi reuşitele ei. Există chiar un părinte dominant, Nic (Annette Bening), care aduce banii în casă (e medic), şi părintele care a crescut copii, casnic (Julianne Moore), care abia la 40 de ani şi ceva începe să se concentreze pe o posibilă carieră ca arhitect peisagist. Aici ni s-a părut că regizoarea Lisa Cholodenko a întins un pic coarda ca să delimiteze structura familiei - cine are rol de mascul, cine de femeie în acest cuplu de lesbiene, croit parcă după calapodul anilor 20. Prin urmare, un cuplu m... citeşte
  • Cronică: How Do You Know

    04.02.2011 Articol Cronică: How Do You Know Să-i aduci pe Reese Witherspoon, Paul Rudd, Owen Wilson şi Jack Nicholson în acelaşi timp pe marele ecran este o idee nemaipomenită, mai ales într-un film de James L. Brooks, dar How Do You Know/Cum ştii dacă ai noroc? nu se ridică la nivelul celebrului său predecesor, As Good As It Gets/Mai bine nu se poate.În primul său film de la Spanglish încoace, James L. Brooks foloseşte ingrediente familiare: relaţii inconfortabile şi personaje într-o continuă căutare de sine. Dacă Reese Witherspoon este cel mai mare star (tânăr) de pe afiş, vedeta filmului este fără îndoială Paul Rudd, un adevărat specialist în comedii romantice.Rudd îl interpretează pe George, un director de companie a cărui viaţă se dă peste cap când statul american îi acuză compania de practici financiare dubioase. Sincer până ... citeşte
  • Străinul din visele tale e amuzant, sexy, inteligent

    29.01.2011 Articol Străinul din visele tale e amuzant, sexy, inteligent Weekend-ul începe cât se poate de bine: de când nu am mai văzut pe marele ecran atât de multe femei frumoase şi actori celebri adunaţi laolaltă pentru o poveste? E posibil în comedia You Will Meet A Tall Dark Stranger, în premieră acum la cinema. Dacă vă întrebaţi cine este străinul înalt şi brunet de care vorbeşte titlul filmului, ei bine - trebuie să ştiţi că există două variante de răspuns; iar una e... macabră... V-aţi prins deja, însă lucrurile nu sunt sumbre nici măcar o secundă - doar suntem într-un film de Woody Allen, unde umorul negru, cinismul şi poantele ca de stand up comedy sunt la tot pasul. În acest film unul dintre ploturi este similar cu cel din Whatever Works/Ce-o fi o fi... şi cu cel din alte vreo două-trei filme ale regizorului, sub aspectul relaţiilor între bărbaţi... citeşte
  • Viespea verde bâzâie, dar nu înţeapă

    28.01.2011 Articol Viespea verde bâzâie, dar nu înţeapă Cum românii n-au prea auzit de Viespea verde (unul dintre cei mai populari şi longevivi supereroi pentru americani), nu mai contează că Michel Gondry îl face harcea-parcea în noul său film. Ce ar putea deranja este că nu o face suficient de amuzant şi spectaculos.The Green Hornet - Viespea verde se bazează prea mult pe farmecul lui Seth Rogen, copilul-minune al comediei americane (cel puţin al tipului de comedie scos pe bandă rulanta de Judd Apatow), iar acesta îşi joacă personajul de parcă ar fi unul din protagoniştii sus-numitelor comedii: entuziasm inofensiv, inteligenţă medie, ego de copil răsfăţat şi aşa mai departe.Dacă te aştepţi la The Green Hornet, detectivul genial şi maestrul în arte marţiale, ar trebui să tai cam 90% din aşteptări: Britt Reid nu este decât moştenitorul unui im... citeşte
  • Scântei: Hathaway şi Gyllenhaal

    20.01.2011 Articol Scântei: Hathaway şi Gyllenhaal Chiar dacă simţi că nu îmbină foarte echilibrat umorul şi drama, Love and Other Drugs îţi reaminteşte fresh, realist şi nu în ultimul rând sexy regula de bază a Hollywood-ului: dragostea învinge întotdeauna. Un film cu o inimă mare, care bate neregulat.Azi aflăm că Anne Hathaway va fi Catwoman în noul film cu Batman, The Dark Knight Rises, dar şansele ca fosta prinţesă îndărătnică a Hollywood-ului să pună mâna pe o nominalizare la Oscar sunt mai mari cu Dragoste şi alte dependenţe, simpatica dramedie regizată de Edward Zwick.Bazat pe cartea autobiografică "Hard Sell: The Evolution of a Viagra Salesman" a autorului Jamie Reidy, filmul explorează metodele lipsite de etică ce se practicau la sfârşitul mileniului în industria farmaceutică din Statele Unite ale Americii, dar şi povestea de drag... citeşte
  • Burlesque: Cher sau Aguilera?

    15.01.2011 Articol Burlesque: Cher sau Aguilera? Muzical fără pretenţii, dar ridicat de extraordinara voce a Christinei Aguilera, Burlesque are suficient umor şi emoţie ca să fie o alternativă mai plăcută la celelalte premiere ale săptămânii.Ultima cântăreaţă care îşi încearcă puterile cu marele ecran, Christina Aguilera nu te face să-i uiţi cariera muzicală în Burlesque, unde simţi că îşi joacă propriul rol, dar povestea lui Ali, o fată "de la ţară" care dă lovitura la Los Angeles, s-ar putea să nu te facă să regreţi cele două ore petrecute la cinema.Fără pretenţii, dar ridicat de vocea extraordinară a cântăreţei, Burlesque se recomandă totuşi ca cea mai interesantă premieră a săptămânii (nu că asta ar însemna mult când competitorii sunt Cum s-o dai să fie bine? şi copilărosul Ursul Yogi). Melodii inspirate, ceva coregrafie, un pic de ... citeşte
  • Cum s-o dai să fie bine?

    14.01.2011 Articol Cum s-o dai să fie bine? Amatorii de muzical (şi fanii Christinei Aguilera) se vor duce în weekend la Burlesque, iar copiii îşi vor trage părinţii spre Ursul Yogi. Chiar şi aşa, rămân o mulţime de fani ai comediei, iar aceştia cu siguranţă se vor îndrepta spre The Dilemma/Cum s-o dai să fie bine? (traducere extrem de nimerită din mai multe puncte de vedere). Noi trebuie să-i avertizăm: dintre filmele prezente în acest moment pe marile ecrane, mai mult râzi la Tangled/O poveste încâlcită decât la noua încercare comică a lui Ron Howard. Fără să fie lipsit de momente bune (vreo două sunt antologice), The Dilemma suferă din cauza nehotărârii: prea dramatic pentru o comedie, prea lipsit de profunzime pentru o dramă.Cel mai de apreciat lucru la The Dilemma: este întotdeauna imprevizibil, deşi premisa nu se înscrie prin... citeşte
  • O poveste încâlcită!

    08.01.2011 Articol O poveste încâlcită! Reîntoarcerea în lumea popularelor poveşti ale fraţilor Grimm este de bun augur pentru Disney: O poveste încâlcită/Tangled este în acelaşi timp amuzant, emoţionant şi spectaculos, aşa că, dacă ai acasă câţiva copii sau ţi-e dor de vremea când făceai ochii mari la graţiosul dans din somptuoasa sală de bal din Frumoasa şi bestia, acesta e filmul cu care ar trebui să începi 2011.Bineînţeles, nu te aştepta să găseşti în film toate elementele din Rapunzel, sursa literară: O poveste încâlcită păstrează turnul, prinţesa şi vrăjitoarea, dar schimbă aproape tot restul, ceea ce face experienţa vizionării interesantă şi pentru cei foarte familiarizaţi cu povestea. Prinţul salvator nu mai e prinţ, ci un bandit (Flynn Rider), care urcă în turnul lui Rapunzel pentru a ascunde o nepreţuită diademă furat... citeşte
  • The Town - un thriller social

    24.12.2010 Articol The Town - un thriller social E reconfortant ca, după atâtea heist-movies şi capere more or less tălâmbe (ultimul care-mi vine-n minte fiind submediocrul "Takers"), să ai parte şi de un thriller cu spărgători de bancă pe felie. Important este faptul că "Oraşul" lui Ben Affleck e, în primul rând, un film cu conţinut social, în siajul producţiei sale de debut "Gone Baby Gone" (2007) - iar la nivelul imediat următor ca semnificaţie dar având întâietate ca impact, cel de thriller, îşi ia menirea în serios, abordând subiectul pe baza unei concepţii cât mai realiste şi a unei documentări riguroase - elemente atât de amarnic eludate în ultima vreme, din nefericire, în majoritatea filmelor de gen. Cred că cel mai mult mi-a amintit de "The Wild Bunch" al lui Peckinpah şi, mai ales, de clasicul "Le Clan des Siciliens" - chiar d... citeşte
  • Cronică Life as We Know It

    16.12.2010 Articol Cronică Life as We Know It 27 dresses, antepenultimul film cu Katherine Heigl şi primul în care am văzut-o vreodată, a jucat un rol hotărâtor în a mă face să detest genul comediilor romantice. Deşi fata era frumoasă, talentată şi nu lipsită de umor, nici chiar aceste calităţi nu reuşeau să alunge plictiseala vârtoasă a nefericitului mariaj între îndrăgosteala fierbincioară şi hazul căldicel, proprii respectivelor formule amorfe destinate programatic să nu fie nici prea-prea, nici foarte-foarte - mai ales dacă ne gândim la marile (şi rarele) capodopere de odinioară ale genului, ca "The Awful Truth" (1937, regia Leo McCarey, cu Irene Dunne şi Cary Grant), sau, parţial, "Some Like It Hot" (1957, regia Billy Wilder), cu irezistibilul său subplot sentimental dintre Tony Curtis şi Marilyn Monroe. Şi totuşi, reîntâlnirea ... citeşte
  • CineMAiubit - Ziua a treia, seara

    10.12.2010 Articol CineMAiubit - Ziua a treia, seara Pour la bonne bouche - more or less...Ultimul grupaj de seară, din păcate, s-a situat vizibil sub nivelul celor anterioare, semn că nici ei n-au avut ce să mai aleagă (desigur, în aceiaşi parametri de exigenţă: filme de la nivelul mediu în sus). Ghinion: cel mai bun film al seriei a fost primul - situat în afara competiţiei..."Derby", România, U.N.A.T.C., 2010Scenariul şi regia: Paul NegoescuCu: Bogdan Vodă, Clara Vodă, Maria Mitu, Nicolas TeodorescuE cam aiurea ca un băiat de cincisprezece ani să se integreze deja în familia prietenei sale, cu casă şi masă, aşa că n-ar fi de mirare că pe tatăl acesteia îl cam apucă paranoia sexofobă - dar când actorul care-l joacă e Bogdan Vodă, zău că-ţi vine să-l iei la palme (pe personaj, nu pe actor!). Filmul e coerent, dens, amuzant de pici pe jos - ... citeşte
  • Megamind, acest Lex Luthor care-l înfrânge pe Superman

    10.12.2010 Articol Megamind, acest Lex Luthor care-l înfrânge pe Superman După ce, în 2009, animaţia Up ne înduioşa cu povestea unui bătrânel morocănos, taciturn, cu atitudine ostilă faţă de toţi, ce ajunge să se schimbe radical în urma marii călătorii pe care o săvârşeşte, în august 2010 aveam parte de un nou personaj ce devine din rău - bun: Gru, protagonistul din Despicable Me/Sunt un mic ticălos. Parcă pentru a întări formula, dar cu atuul că o şi nuanţează, animaţia Megamind - cu premiera în România pe 10 decembrie - ne prezintă un nou villain, pe care ajungem să-l iubim: extraterestrul albastru de pe planeta Krypton, Megamind (voce Will Ferrell).  Deşi extraterestru, Megamind vorbeşte cel mai bine - prin modul în care l-au creat scenariştii - de natura duală a  omului. Iar supratema acestei animaţii DreamWorks este că binele şi răul coexistă, ba - mai mu... citeşte
  • Cronica Europolis

    08.12.2010 Articol Cronica Europolis Filmul Europolis, de Cornel Gheorghiţă, posedă o structură circulară, solid construită, care permite o lectură multiplă, invită chiar la o asemenea lectură, ca orice operă de artă autentică. De la început eşti cucerit şi emoţionat de frumuseţea absolută a imaginilor sale, care ne implică pe dată, fără niciun motiv raţional, ci doar prin excepţionalul mod de a fi al liniilor şi al culorilor sale, al contrastelor sale. Îţi dai totuşi curând seama că ceva te îndeamnă să aprofundezi această primă impresie, care nu face decât să ne pregătească în vederea unor noi descoperiri, cel puţin tot atât de importante, dar care – din fericire! – continuă să fie suscitate prin mijloace la fel de cinematografice, altfel spus, prin «imagini », ceea ce vrea să spună şi personajele, care ne vorbesc şi care,... citeşte
  • L'Illusioniste/Iluzionistul - Învierea lui Tati

    05.12.2010 Articol L'Illusioniste/Iluzionistul - Învierea lui Tati Iluzionistul a câştigat sâmbătă, 4 decembrie, la Tallinn (Estonia), Oscarul european, adică titlul de Cea mai bună animaţie europeană a anului 2010, acordat de Academia Europeană de Film. Animaţia rulează în cinemtaografele din România în acest moment, fiind singurul film - premiat de Academie  sâmbătă - ce poate fi văzut luna aceasta de români pe ecran mare. Rareori se produce un asemenea concurs de împrejurări - găsirea unui manuscris pierdut, a unui tablou ascuns sub vopselele altei picturi, a unei partituri de care nu ştia nimeni - care să echivaleze cu revenirea printre noi a câte unui mare artist, de mult trecut în nemurire. O conjunctură cu totul aparte, specifică celei de-a şaptea arte, este cea exemplificată de destinul providenţial al acestui film: la douăzeci şi opt de ani după... citeşte
  • Cronică Into Eternity, Cel mai bun documentar al secţiunii "Green Screen" - IDFA Amsterdam

    28.11.2010 Articol Cronică Into Eternity, Cel mai bun documentar al secţiunii "Green Screen" - IDFA Amsterdam Premiul IDFA  pentru Cel mai bun documentar al sectiuii Green Screen, in valoare de 2.500  de euro, s-a decernat vineri filmului Into Eternity, regizat de Michael Madsen (Danemarca/Suedia/Finlanda) in cadrul Celui mai important festival de film documentar din lume, care se tine la Amsterdam in luna noiembrie, incepand din 1988. Premiul pentru cel mai bun film “verde” a fost acordat productiei care reflecta in modul cel mai clar si creativ interactiunea dintre oameni si mediul inconjurator.Problemele mediului inconjurator incep sa devina mai mult decat mofturile ecologistilor si ale ziarelor. Cu totii ar trebui sa incepem sa gandim “verde”, si in acest scop pentru prima data in istoria festivalului, IDFA a deschis o competitie speciala pentru filmele tratand subiecte legate de mediu si biod... citeşte
Articole 1281 - 1300 din 1595
jinglebells